Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slade
    • May 2010
    • 159

    Haha.. ja det var ju inte igår man hade tid att spela med någon ordning. Tror Diablo var det senaste spelet jag avslutat. Då förstår ni hur länge sedan det var jag spelade med kontinuitet. Testade Dragon Age en del förra julen men sen har det varit helt dött på spelfronten.
    450 L SA
    80 L SA

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      Doom II var nog det senaste för mig, hehe.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ursprungligen postat av slade
        Haha.. ja det var ju inte igår man hade tid att spela med någon ordning. Tror Diablo var det senaste spelet jag avslutat. Då förstår ni hur länge sedan det var jag spelade med kontinuitet. Testade Dragon Age en del förra julen men sen har det varit helt dött på spelfronten.
        Jag spelar ganska oregelbundet, och det är inte så många spel jag orkat spela från början till slut, utan större uppehåll (Spelserier som Tomb Raider, Resident Evil, Ratchet & Clank, Uncharted, och Mass Effect). Gillade du BioWares Dragon Age kan jag rekommendera deras Mass Effect 1 och 2 (trean på gång, längtar), som är riktigt bra. Läs mina kommentarer om det i tråden
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • slade
          • May 2010
          • 159

          Ursprungligen postat av Micke_A
          Jag spelar ganska oregelbundet, och det är inte så många spel jag orkat spela från början till slut, utan större uppehåll (Spelserier som Tomb Raider, Resident Evil, Ratchet & Clank, Uncharted, och Mass Effect). Gillade du BioWares Dragon Age kan jag rekommendera deras Mass Effect 1 och 2 (trean på gång, längtar), som är riktigt bra. Läs mina kommentarer om det i tråden
          Jag ÄLSKAR dragon age . Problemet är bara att om jag väl börjar kan jag inte sluta och det blir långa nätter. Funkar tyvärr inte så bra att kombinera med familjelivet så jag vågar inte börja igen. Det kliar ju riktigt i fingrarna att avsluta dragon age nu när tvån släpps om någon vecka.

          Mass Effect har jag faktiskt ingen koll på alls. Det får jag kolla upp, men det får nog stanna vid det. Annars får jag ingen sömn alls
          450 L SA
          80 L SA

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Ursprungligen postat av slade
            Jag ÄLSKAR dragon age . Problemet är bara att om jag väl börjar kan jag inte sluta och det blir långa nätter. Funkar tyvärr inte så bra att kombinera med familjelivet så jag vågar inte börja igen. Det kliar ju riktigt i fingrarna att avsluta dragon age nu när tvån släpps om någon vecka.

            Mass Effect har jag faktiskt ingen koll på alls. Det får jag kolla upp, men det får nog stanna vid det. Annars får jag ingen sömn alls
            Jag har spelat hälften av Dragon Age, men fastnat på bossen Flemeth, och tröttnat lite, då det inte känns som jag tar mig förbi henne. Tröttnar fort om jag fastnar och känner att jag inte tar mig förbi. Mass Effect 1 och 2 däremot har jag varvat flera gånger, och jag föredrar sci-fi-temat framför medeltidstemat. I Mass Effect för man dessutom över karaktären mellan spelen, och ens val påverkar storyn på olika sätt. Riktigt bra spel Vad jag har förstått så funkar inte Dragon Age 2 så.
            Senast redigerad av Shepard; 26 February 2011, 05:40.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • slade
              • May 2010
              • 159

              Ursprungligen postat av Micke_A
              Jag har spelat hälften av Dragon Age, men fastnat på bossen Flemeth, och tröttnat lite, då det inte känns som jag tar mig förbi henne. Tröttnar fort om jag fastnar och känner att jag inte tar mig förbi. Mass Effect 1 och 2 däremot har jag varvat flera gånger, och jag föredrar sci-fi-temat framför medeltidstemat. I Mass Effect för man dessutom över karaktären mellan spelen, och ens val påverkar storyn på olika sätt. Riktigt bra spel Vad jag har förstått så funkar inte Dragon Age 2 så.
              Jag har inte ens kommit halvvägs så fastnat har jag inte gjort ännu. Vet inte hur det är med dragon age 2 alls. Har egentligen bara sett reklam för att det kommer.

              Jag är ju svag för "sagan om ringen"-stuket så för mig passar medeltid bättre än sci-fi men egentligen skulle man ju kolla upp Mass Effect också.

              Just nu ligger spelandet iaf helt på is sedan drygt ett halvår tillbaka. Bygger garage och har 3 barn att skjutsa till fotboll, tennis, gympa m.m. så det finns helt enkelt inte tid...tyvärr.
              450 L SA
              80 L SA

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Bytte in ett antal spel häromdagen, och skaffade Batman: Arkham Asylum, och Bayonetta. Batman verkar häftigt, men blev besviken på grafiken, den känns lite PS2... Bayonetta verkar helt klart annorlunda, det känns ganska japanskt om man säger så
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Ni som spelar GTA, spelar ingen roll vilket av spelen.
                  Ni som var/är helt fast i spelet! hittat alla fusk, vart på alla gator, dödat 1-miljon poliser, sprängt hundratusen-tals bilar med bazooka eller pansarvagn, ni som gjort upp 100-tals maffiaaffärer, slagit ner oskyldiga medborgare.
                  Ni MÅSTE läsa den här artikeln, detta är det roligaste jag läst på länge!

                  Går det att spela Grand Theft Auto IV som en helt vanlig, laglydig medborgare? Nej, det gör det förstås inte. Johan Martinsson försökte ändå.
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • VisualDarkness
                    • February 2010
                    • 7417

                    Låter som något jag skulle gjort och roligt skrivet!
                    Själv har jag spelat nästan alla banor på Need for Speed: Hot Persuit 2 genom att köra efter trafikreglerna och därmed inte blivit invinkad av blåljus.
                    180l Sällskap:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                    60l Asien:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                    Kommentar

                    • roosterboy
                      • September 2010
                      • 1094

                      själv sitter man och drar igenom tidernas goaste spel OoT för 500de gången. måste ju memorisera alla funktioner nu när man ska spela in en musikvideo direktinspirerad av detta mästerverk! ;D
                      All we are, we are.

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        Ocarina of Time? Du vet vilket instrument som måste vara med....
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • roosterboy
                          • September 2010
                          • 1094

                          vi har fixat en ocarina of time!
                          vi har koll liksom ^^,
                          All we are, we are.

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            Jag har en aldeles egen ocarina!! världens mysigaste instrument... köpt i chile
                            Ljudet är så otroligt mysigt!!
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Hittade häromdagen Mass Effect 2 till PS3 hyfsat billigt, och köpte det, trots att jag redan har det till Xbox360, det var några nya uppdrag med, och jag var nyfiken om det var nå´n skillnad på grafiken... Och det var det Ett tips, har du båda konsolerna, och ska köpa Mass Effect 2 (det tycker jag att du ska), så köp det till Xbox360! Grafiken är betydligt otydligare på PS3-versionen, och texten är svårläst... Har olika typer av kablar till de olika konsolerna, men tror inte att det har med saken att göra, utan jag tror helt enkelt att PS3-versionen är ganska klumpigt konverterad. En annan anledning till att skaffa Xbox360-versionen, är att Mass Effect 1 inte finns till PS3, alltså går man miste om funktionen att föra över sin karaktär, och de val man gjorde i ettan, till tvåan.

                              Nå´n annan som kört ME2 till båda konsolerna, och också sett en stor skillnad, till Xbox360-versionens fördel?
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • VisualDarkness
                                • February 2010
                                • 7417

                                Alla ni som spelat Resident Evil 4 (grymt bra!) bort se på detta och njuta av spelets härligaste och mest mystiska karaktär:
                                180l Sällskap:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                                60l Asien:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                                Kommentar

                                Arbetssätt...