Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne och Anzo
    • May 2007
    • 509

    Väntar med spänning på Star Wars the Old Republic, har följt utveckling av det i ett par år nu och äntligen börjar det närma sig den release period de talat om!
    600 Liters Malawi
    129 Liter Saltvatten

    Kommentar

    • oskarljunggren
      • June 2010
      • 88

      klarade splatterhouse till xbox360 idag,, fy fan vilket skönt spel

      Kommentar

      • Danne och Anzo
        • May 2007
        • 509

        Läst bakåt i tråden lite, verkar vara väldigt få som spelar på pc?
        600 Liters Malawi
        129 Liter Saltvatten

        Kommentar

        • VisualDarkness
          • February 2010
          • 7417

          Jag spelar mängder av Eastside Hockey Manager 2007 och 2005. Men jag spelar inte så mycket annat numera.
          180l Sällskap:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
          60l Asien:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            I Mass Effect kan man ju börja om på en andra omgång med samma karaktär, där man får behålla vapen, armour, level och experience från första omgången. Men hur går det med karaktärsfilen, som man för över till tvåan (och senare trean), sabbas det man gjorde första spelomgången, så det inte följer med till trean?
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              half life!!!!

              spelade det när jag var liten, men det var för läskigt föe en 11 åring

              Men nu går det bättre... fast på dom läskigaste ställena sätter jag på lite klassisk musik och ber min gubbe stå brevid som mentalt stöd...
              Att sitta och ha adrenalin kick i flera timmar i sträck KAN inte vara bra!!
              Men spelet är ju ett konstverk - gud i london!!!
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Klarade Mass Effect en gång till... Vilket spel! Och hur kan ett tre år gammalt spel till Xbox360 vara så j-vla snyggt? Kolla alla detaljer, vattenrörelser, och så vidare. Och en sekvens som är riktigt imponerande, är när man är på en planet, och tittar upp på den närliggande solen, och man kan se hur det rör sig i hettan. Det är stort, långt, djupt, snyggt och välgjort, men ligger på bara en skiva. Väntar otåligt på sista delen i trilogin.

                Blev sugen på nå´t lite mer lättsamt och charmigt, så jag köpte Donkey Kong Country Returns, och Epic Mickey, som har fått bra kritik, till Wii.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Är det jag som är ovanligt klumpfingrad, eller är Donkey Kong Country Returns ett rätt svårt spel?
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Har precis klarat Mass Effect för tredje gången, med en ny karaktär den här gången, och börjat köra tvåan med den karaktären. Undrar lite över en sak... I ettan kunde man köra om spelet med samma karaktär (vilket jag gjort), och får då behålla armour, vapen, och förmågan till charm och intimidate t.ex. Nu är jag alltså inne på andra omgången med tvåan, men med en annan karaktär än jag klarade spelet med första gången. Men trots att det är en annan karaktär, så tycks spelet känna igen det som en ansdra spelomgång, för det verkar som om man fått behålla de mineraler man har scannat ihop, och även förmågan till charm och intimidate, redan tidigt i spelet.

                    Så i ettan verkade man behöva köra igenom spelet två gånger med samma karaktär, för att få behålla de grejerna andra gången, medan man i tvåan får behålla dem även om det är en ny (för tvåan) karaktär? Eller fattar jag fel? Kanske inte en särskilt viktig grej, men blev lite förvånad

                    Otroligt snyggt är det i alla fall. Kolla t.ex in asaridansöserna uppe på podiet på nattklubben Afterlife ombord på stationen Omega, helt otroligt realistiska animationer och rörelser. Ettan, och särskilt tvåan, är spel där man bara kan bli stående, för att beundra miljöerna...
                    Senast redigerad av Shepard; 20 January 2011, 16:25.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Har kommit en bit in i tvåan nu, och gahh vad scanningen av planeterna är tradig Men jag antar att de inte har tänkt sig att man ska scanna allihop, utan bara såpass många att man har råd med uppgraderingarna, dels på grund av att det en hel del planeter som går att scanna, och dessutom behöver man inte scanna dem för att de ska räknas som utforskade, det räcker att gå in i orbit.

                      Men det är istort sett det enda irritationsmomentet. Älskar verkligen karaktärerna, och röstskådisarna. Särskilt Garrus och Tali är klockrena. Och snart får man förhoppningsvis se hur en quarian ser ut under skyddshjälmen, eftersom jag (Shepard då) inlett en romans med Tali
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Så, nu var det avklarat en andra gång, och jag säger som i rubriken till tråden, vilket spel... Men inte fick man se hur Tali såg ut under visiret fast man odlade en romantisk relation med henne

                        Trean ska visst komma i höst/vinter nå´n gång, och trots att jag just nu längtar som f-n till sommaren, så längtar jag faktiskt till hösten/vintern också...
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Så, klarat Mass Effect 2 igen, för tredje gången. Körde mer på renegade den här gången, vilket gjorde att renegademätaren blev högre än innan, men samtidigt så blev det ju en del paragon också, men inte lika mycket som innan, vilket nog var anledningen till att jag inte kunde lösa dispyten mellan Jack och Miranda, vilket förmodligen var anledningen till att en av karaktärerna dog i slutuppdraget den här gången, nämligen Mordin. Gah, kan inte trean komma snart

                          Hur som helst så inhandlade jag Alan Wake begagnat häromdagen, har inte börjat på det än, nå´n som spelat det, och vad tyckte du/ni?
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Har kommit ungefär halvvägs in i Alan Wake nu, och måste säga att det är ett välgjort spel med tät stämning. Men börjar bli lite tjatigt att springa omkring i en mörk amerikansk skog och skjuta skuggfigurer
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • VisualDarkness
                              • February 2010
                              • 7417

                              På sista banan i Bomberman '93. Knepig boss det där!
                              180l Sällskap:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                              60l Asien:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Så, då var Alan Wake avklarat... Välgjort och välregisserat å ena sidan, men lite enformigt och tjatigt å andra sidan. Och slutet var lite luddigt, ungefär som om de där två nedladdningsbara episoderna nästan är ett måste för att få veta hur det gick. Lite dåligt att släppa ett spel, som inte är riktigt klart, utan man måste ladda ner resten av det, det verkar ungefär som det är så de har gjort åtminstone, det känns inte som de nedladdningsbara episoderna är efterkonstruktioner, utan var inplanerade i storyn från början, men det är ju svårt att veta i och för sig.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...