Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ja, slutet av MGS2 var ganska rörigt och flummigt, med den ena konspirationsteorin efter den andra

    Har aldrig varit mycket för western faktiskt, vet inte varför... Föredrar nog medeltid och sci-fi. Just Cause 2, bör man ha kört ettan först?

    Japp, båda Unchartedspelen är riktigt bra, har klarat båda Och har hört nå´t om att det ska komma ett nytt spel i en annan av mina favoritspelserier, Tomb Raider. Även ett nytt Ratchet & Clank ska komma tydligen, men verkar lite skumt, verkar vara en multiplayer spinoff eller nå´t. Tar gärna emot tips till både PS2, PS3, Xbox360 och Wii.
    Senast redigerad av Shepard; 09 November 2010, 21:49.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av PosingPanda
      Kör på Brütal Legend, det har skön humor och går ganska fort att klara av om man inte har så mycket tid eller om man har många spel att klara
      Har du klarat det? Jag är halvvägs in i spelet, och är i Lyonwhytes högkvarter, där han nyss bitit i gräset. Allt börjar rasa, och ett gäng demoner attackerar. Lyckas ha ihjäl de sju första genom att ställa mig så att de inte kommer åt en, men när man kör The Deuce uppför rampen, in i Lyonwhytes' rum, och ut genom fönstret, så står där två nya, en som är instängd bakom några klippblock, och en som springer omkring fritt, och den lyckas jag inte gömma mig för, och på öppen mark är de ju livsfarliga Nå´t tips hur jag ska klara det? Se´n är det ju även några man inte når att attackera.

      Mobilize the troops står det att man ska göra, är det nå´t man ska göra innan man dödar demonerna, och hur i så fall?
      Senast redigerad av Shepard; 14 November 2010, 13:35.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • PosingPanda
        • November 2010
        • 44

        Ah shit, mitt minne som är så underbart bra... Spelade ju igenom det precis vid release.

        Det enda jag minns efter att ha dödat lyonwhyte är att jag körde som en dåre och fick göra om det flera gånger. Dvs jag brummade iväg med bilen, vet inte om jag ens tänker på rätt del av spelet nu. Men av den delen minns jag inte ens att jag dödade dem, tror att jag bara körde... men som sagt mitt minne är uselt. Har tänkt spela om det någon dag snart. GameFAQS.com?

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Jag funderade på om de ens gick att döda, men det gjorde de. Man börjar i bilen, och de första gångerna körde jag också runt, tills jag hittade upp till Lyonwhytes rum, och körde ut genom fönstret. Se´n verkar mer ha rasat, verkar inte som man kommer nå´nstans se´n, men kanske får kolla mer noga om det finns nå´n väg ut.
          Senast redigerad av Shepard; 14 November 2010, 23:16.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Panda, det var som du mindes, och som jag misstänkte Man skulle bara köra, och väja för allt som kommer nerrasandes, tills man kommer till en öppning som man kan köra igenom. Tycker fighterna, när man slåss med sina trupper och ska försvara fan geysers är lite röriga, men de brukar gå hyfsat lätt att vinna ändå. Lyckades du befria alla bundna drakstatyer?
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Nå´n mer som klarat Heavy Rain, som vet om fler än en kan vara mördaren, beroende på hur man spelar, eller är det samma oavsett?
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Nå´n mer som har börjat köra Gran Turismo 5, och som också blev lite besviken?
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Hallander
                  • August 2010
                  • 580

                  Jag börja med Gt 5 igår, dock är jag faktiskt nöjd med det.


                  Ursprungligen postat av Micke_A
                  Nå´n mer som har börjat köra Gran Turismo 5, och som också blev lite besviken?

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av Hallander
                    Jag börja med Gt 5 igår, dock är jag faktiskt nöjd med det.
                    Grafiken känns gammal, luktar PS2 och GT4 lång väg, och körkänslan känns mindre "organisk" än tidigare. Och skadorna, som man hade hoppats på, verkar sisådär (om de ens finns), en av stötfångarna på en av AI-bilarna såg skev ut, men det såg lite b ut... Det känns lite som det är nästan samma spel som GT4, med lite annorlunda design. Har hittat två ljuspunkter, Top Gear Test Track är med (men man saknar Jeremy Clarkson's ljuva stämma), och strålkastarna lyser på nattbanorna äntligen upp framför och vid sidan av bilen, istället för att det bara är en liten symbolisk ljusstrimma precis framför bilen, som tidigare.

                    De har nog helt enkelt gjort felet att börja för tidigt med spelet, och se´n väntat för länge med att bli klara med det, så att det är gammalt redan när det släpps. Se´n känns det lite stelt och opersonligt. Det perfekta bilspelet vore en blandning mellan känslan och atmosfären i Ridge Racer, och bilarna och realismen i Gran Turismo. Men som det är nu föredrar jag faktiskt Forza Motorsport 3.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Var ju ett tag se´n nu som jag klarade Mass Effect 1 och 2, men fick lust att starta en ny karaktär, och köra ettan igen. Jag slås ännu en gång av vilket fantastiskt spel det är, supersnyggt, grym atmosfär och story, och de har gjort att även medelmåttiga spelare som jag kan njuta av storyn, eftersom det går att skruva ner svårighetsgraden i striderna. Skapade en manlig Commander Shepard den här gången, och såg efteråt att han faktiskt blev lik en kompis

                      Man får nog köra ettan och tvåan några gånger till i väntan på trean, så man inte hunnit glömma av allt som hänt när väl trean kommer. Var nog längese´n jag längtade efter ett visst spel så mycket.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • roosterboy
                        • September 2010
                        • 1094

                        Min lycka är total.
                        Ända sedan jag första gången blev introducerad till Perfect Worlds underbara spel i form av Ether Saga Online (som jag fortfarande hävdar är ett mästerverk, dock grovt underskattat) Så har jag vart sugen på att testa nått av deras andra spel (dock aldrig testat det självdöpta spelet, Perfect World) så igår så tankade jag hem Jade Dynasty, som kom ut 2009, och SHIT! Suttit klistrad hela natten. Detta spelet passar mig ÄNNU bättre än ESO. omfg <3
                        All we are, we are.

                        Kommentar

                        • ImPulse
                          • August 2009
                          • 203

                          Hm. Det var nog Metal Gear Solid, ettan, på gamla hederliga PSX. Ett utav de bästa spelen som någonsin skapats.
                          65 liter
                          220 liter

                          Kommentar

                          • thobiastt
                            • September 2009
                            • 149

                            Mass Effect serien säger jag bara! Det har allt , Riktigt tungt rymd äventyr , det är seriöst rakt igenom utan massa barnsliga inslag, dialogerna samt storyn och all bakgrundsfakta lyfter spelet makabert.
                            Snygg graffe! Klart en av de bästa spelserierna genom tiderna...

                            Gears of war 1 och 2 är oxå en favvo i min samling och väntar ivrigt på nr 3.

                            Andra spel som min speltarm suktar efter just nu är Rage , MassEffect 3, Crysis 2 bla.

                            Kommentar

                            • SimonSaysBaka
                              • August 2009
                              • 788

                              Amnesia: The Dark Descent var det jag klarade av sist, det är ett sjukt läskigt spel, det är inte som andra skräckspel jag spelat, utan skrämmer en på ett annat sätt, en juvel bland alla andra skräckspel, blev förvånad hur mycket jag gillade det.
                              Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ursprungligen postat av thobiastt
                                Mass Effect serien säger jag bara! Det har allt , Riktigt tungt rymd äventyr , det är seriöst rakt igenom utan massa barnsliga inslag, dialogerna samt storyn och all bakgrundsfakta lyfter spelet makabert.
                                Snygg graffe! Klart en av de bästa spelserierna genom tiderna...
                                Ja, det finns ett par spelserier jag älskar, Tomb Raider, Ratchet & Clank, Uncharted, t.ex, men Mass Effect alltså... Köpte min Xbox360 mer eller mindre på grund av att jag var nyfiken på Mass Effect. De har inte gjort många missar i det, och det har nog knuffat ner Final Fantasy VII från tronen som mitt favoritspel (även om senare FF-spel är för krångliga för min smak). Enda missen i Mass Effect 2 är att planetscanningarna är bra mycket tradigare än Makouppdragen i ettan, som de tydligen fått kritik för, men som jag faktiskt tycker funkar rätt bra. Och med tanke på att Mass Effect 1 är tre år gammalt, men ändå är grafiken riktigt snygg.
                                Senast redigerad av Shepard; 10 December 2010, 20:02.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...