Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andrém
    • October 2009
    • 1247

    Ursprungligen postat av Dragula
    Du skulle bli förvåand. :P
    Förvånad av vadå? att jag har rätt?

    Kommentar

    • Dragula
      • April 2010
      • 58

      Ursprungligen postat av Andrém
      Förvånad av vadå? att jag har rätt?
      Nej, över hur ofta spelen inte är optimerade för konsolen de utvecklats för. :P
      Svenska guppiesällskapets forum - Allt om levandefödare.

      Kommentar

      • Andrém
        • October 2009
        • 1247

        Ursprungligen postat av Dragula
        Nej, över hur ofta spelen inte är optimerade för konsolen de utvecklats för. :P
        Du får gärna ge några exempel att komma med saker utan att ge exempel är ju tråkigt

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          jaja, saken är ändå den att ska man kunna köra ett nytt spel på en lite äldre PC på det högsta grafikläget, så att det blir lika snyggt som samma spel till PS3 eller XBOX360, så får man förmodligen uppgradera datorn. På konsolen är det bara att stoppa i spelet och köra (ja, inte nu längre i och för sig, viss installtion krävs).
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Andreas_Ace
            • April 2010
            • 78

            Det komemr patchar även till spelkonsoller.
            Kolla bara xb360.
            Går man online me dett spel så vill den ofta uppdatera efter ngn månad.

            Senaste avklarade spel: Dante´s Inferno

            Kommentar

            • Andrém
              • October 2009
              • 1247

              Ursprungligen postat av Andreas_Ace
              Det komemr patchar även till spelkonsoller.
              Kolla bara xb360.
              Går man online me dett spel så vill den ofta uppdatera efter ngn månad.

              Senaste avklarade spel: Dante´s Inferno
              Patchar är ju även upp till utvecklaren

              Idag, efter man är klar med tvätten så ska jag pallra mig iväg till webhallen och skaffa Episodes from Liberty City, dvs addonen för GTA IV. Ser fram emot det då jag är ett stort fan av GTA serien, även om det har tappat lite av sin charm dom senare spelen.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                En av nackdelarna med att man kan gå online med konsoler är väl att de spelen riskerar att bli som många PC-spel. Jag har förstått det som att PC-spel ganska ofta släpps halvfärdiga och buggiga, för att utvecklarna vet att folk kan gå online och ladda ner patchar för att rätta till felen, och risken är väl att det blir vanligare även bland konsolspel. Nej, kalla mig tråkig, men jag saknar hur det var förr, när konsolerna var just spelkonsoler, och inte dyra multimediamaskiner med onlinefunktioner.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Andreas_Ace
                  • April 2010
                  • 78

                  Ursprungligen postat av Micke_A
                  En av nackdelarna med att man kan gå online med konsoler är väl att de spelen riskerar att bli som många PC-spel. Jag har förstått det som att PC-spel ganska ofta släpps halvfärdiga och buggiga, för att utvecklarna vet att folk kan gå online och ladda ner patchar för att rätta till felen, och risken är väl att det blir vanligare även bland konsolspel. Nej, kalla mig tråkig, men jag saknar hur det var förr, när konsolerna var just spelkonsoler, och inte dyra multimediamaskiner med onlinefunktioner.
                  Lite gott och ont med allt.
                  Alla spel är ju inte online spel, men det är skoj att kunna vara över 4 spelare i ex Fifa 10 tack vare online funktion.
                  Jobbit att vara 8 pers i en lägenhet

                  Och alla spelkonsoller har varit dyra, oavsett med eller utan multimedia
                  NES låg nog på ca 1500kr, under 80talet
                  SNES ca 1900.
                  N64 Mellan 2500-2900 år 1997

                  Spelen var från 3-800kr på dessa.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ja, men idag kostar ett 360-paket som är nå´t att ha 3-4000 om man vill ha några spel till och så. Den billigaste är väl Xbox360 Arcade, men den har ingen hårddisk, vilket gör att man inte kan köra vissa spel, Forza Motorsport 3 t.ex, har jag för mig.

                    Har för mig att jag köpte min första PlayStation för 1600 (kan ha varit 2600) eller nå´t, och då ingick ingen hårddisk, men så behövdes heller ingen. Wii är väl hyfsat billig, men den är inte i framkanten rent teknologiskt heller, ligger väl nå´nstans mellan en PS2 och en PS3 antar jag. Jag spelar oftast ensam, och gillar spel med väl utvecklad story, och har man otur så får spelutvecklarna för sig att alla älskar att spela online (själv ser jag inte vitsen med att visa hela världen att jag är en medelmåttig spelare), så att huvuddelen av spelen är online, med ett litet fattigt offlineläge.

                    Tror att nå´n av konsoltillverkarna sa att deras maskin skulle vara vardagsrummets medelpunkt, där man tittar på film, lyssnar på musik och spelar spel. Problemet är ju bara att samtidigt som den väl har närmast obegränsad livslängd som DVD-spelare och CD-spelare, så har den en ganska kort livslängd som spelmaskin, och då måste man köpa en ny för dyra pengar när nästa konsolgeneration med tillhörande spel lanseras. Förr, när konsolerna var billigare och enklare, så gjorde ju det inte så mycket.
                    Senast redigerad av Shepard; 28 April 2010, 17:12.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • VisualDarkness
                      • February 2010
                      • 7417

                      Jag håller med dig i så gott som allt, men var spel verkligen billigare förr? Jag vill mig minnas att konsoler i början på 90-talet låg runt 2000-lappen och N64-spelkartonger här hemma visar att spelen kunde kostade lika mycket som idag.
                      180l Sällskap:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                      60l Asien:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        Ursprungligen postat av Andreas_Ace
                        Lite gott och ont med allt.
                        Alla spel är ju inte online spel, men det är skoj att kunna vara över 4 spelare i ex Fifa 10 tack vare online funktion.
                        Jobbit att vara 8 pers i en lägenhet

                        Och alla spelkonsoller har varit dyra, oavsett med eller utan multimedia
                        NES låg nog på ca 1500kr, under 80talet
                        SNES ca 1900.
                        N64 Mellan 2500-2900 år 1997

                        Spelen var från 3-800kr på dessa.
                        Missade just ditt inlägg där du sa precis samma sak som jag.
                        Jag skulle med valuta- och löneregleringar säga att spel är extremt billiga nu.
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • Johan0201
                          • June 2007
                          • 708

                          Jupp, de har nog blivit billigare i dagsläget =)
                          1* 540 liter med SA/CA ciklider
                          9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

                          www.tvspel.ifokus.se

                          Kommentar

                          • Andreas_Ace
                            • April 2010
                            • 78

                            Ursprungligen postat av Micke_A
                            Ja, men idag kostar ett 360-paket som är nå´t att ha 3-4000 om man vill ha några spel till och så. Den billigaste är väl Xbox360 Arcade, men den har ingen hårddisk, vilket gör att man inte kan köra vissa spel, Forza Motorsport 3 t.ex, har jag för mig.

                            Har för mig att jag köpte min första PlayStation för 1600 (kan ha varit 2600) eller nå´t, och då ingick ingen hårddisk, men så behövdes heller ingen. Wii är väl hyfsat billig, men den är inte i framkanten rent teknologiskt heller, ligger väl nå´nstans mellan en PS2 och en PS3 antar jag. Jag spelar oftast ensam, och gillar spel med väl utvecklad story, och har man otur så får spelutvecklarna för sig att alla älskar att spela online (själv ser jag inte vitsen med att visa hela världen att jag är en medelmåttig spelare), så att huvuddelen av spelen är online, med ett litet fattigt offlineläge.

                            Tror att nå´n av konsoltillverkarna sa att deras maskin skulle vara vardagsrummets medelpunkt, där man tittar på film, lyssnar på musik och spelar spel. Problemet är ju bara att samtidigt som den väl har närmast obegränsad livslängd som DVD-spelare och CD-spelare, så har den en ganska kort livslängd som spelmaskin, och då måste man köpa en ny för dyra pengar när nästa konsolgeneration med tillhörande spel lanseras. Förr, när konsolerna var billigare och enklare, så gjorde ju det inte så mycket.
                            Konsollerna var inte så pass mycket billigare än idag.
                            Men dem var mindre kompliserade och problem kunde man rätta till själv.
                            Nintendo hade problem med att kontakterna slutade fungera till kassetter.
                            PS1 så gick lasern sönder osv.

                            N64 så var man tvungen att köpa ett exra RAM minne för säkert 700kr för att kunna spela Zelda spelet.

                            Och spel konsoller har ju alltid kommit med bara ngr års mellanrum.

                            NES 1985
                            Game Boy 1989
                            SNES 1991
                            GameBoy pocket 1996
                            Nintendo 64 1996
                            Gameboy Color 1998
                            Gameboy Advanced 2001
                            Gamecube 2001
                            Nintendo DS 2004
                            Nintendo Wii 2006
                            DSI 2009

                            Så det är 5stationära och 6 portabla.
                            2010 DSI XL
                            2011 3DS

                            Xbox 2001
                            xb360 2005
                            Så 2konsoller på 9 år.

                            Kommentar

                            • Galne-Gurra
                              • April 2008
                              • 1080

                              Ursprungligen postat av Andrém
                              Spelar du INGA single player spel? Då missar du en hel del ifall du inte gör det
                              Well har spelat det mesta,Duke Nukem,Half Life,Redneck Rampage,Turok,MDK och en hel del andra singelplayer games men nu väntar jag på HL2 Episode 3....
                              http://web.telia.com/~u22310064/index.html

                              Kommentar

                              • Andrém
                                • October 2009
                                • 1247

                                Ursprungligen postat av Galne-Gurra
                                Well har spelat det mesta,Duke Nukem,Half Life,Redneck Rampage,Turok,MDK och en hel del andra singelplayer games men nu väntar jag på HL2 Episode 3....
                                Inte för att låta elak men det är verkligen inte det "mesta" finns otroligt många singleplayer spel där ute (nu utgår jag att du inte har spelat mer än dom du skrev) som är riktigt värda att ta och spela.

                                Spelade precis igenom Batman: Arkham Asylum på PS3'n och wow, riktigt roligt spel!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...