Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ahlqvist
    • January 2008
    • 661

    Soldier of Fortune :P Klassiskt skitspel som gjorde sig bättre i nätverk då det var hektiskt och jäkligt actionspeccat

    "
    So Long, and Thanks for All the Fish
    "
    Douglas Adams
    Spana in NVSA's Webbsida!

    Kommentar

    • Johan0201
      • June 2007
      • 708

      köpte Lead and Gold på psn igår 140:- för ett helt ok multiplayerspel =)
      1* 540 liter med SA/CA ciklider
      9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

      www.tvspel.ifokus.se

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        Vad ni alla (nåja) har grafiktunga nysläppta spel. Själv är jag nöjd med 15-20fps vid PC-spelande och grafiken i Wii.
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • Andrém
          • October 2009
          • 1247

          Ursprungligen postat av VisualDarkness
          Vad ni alla (nåja) har grafiktunga nysläppta spel. Själv är jag nöjd med 15-20fps vid PC-spelande och grafiken i Wii.
          Köp en ps3(helst) eller en xbox360 så är du med i laget

          15-20fps är ju riktigt lågt, 30fps är väl typ minimum för att kunna spela fps online om jag kommer ihåg rätt, annars laggar det bara för mycket.

          Kommentar

          • Auratusen
            • March 2010
            • 874

            har fått left 4 dead 2 till datorn nu

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              Ursprungligen postat av Andrém
              Köp en ps3(helst) eller en xbox360 så är du med i laget

              15-20fps är ju riktigt lågt, 30fps är väl typ minimum för att kunna spela fps online om jag kommer ihåg rätt, annars laggar det bara för mycket.
              -Här ska bare köpes o köpes...
              Som Emils pappa en gång sade.

              Allt är relativt, har man spelat med 15fps (diafilm) känns 20 som en vårflod!
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • Andrém
                • October 2009
                • 1247

                Ursprungligen postat av VisualDarkness
                -Här ska bare köpes o köpes...
                Som Emils pappa en gång sade.

                Allt är relativt, har man spelat med 15fps (diafilm) känns 20 som en vårflod!
                Äh, det är ju en investering och pengar är gjorda för att spenderas.

                Ja, såklart det är men när man är från t.ex 40fps till 60fps så känns det inte som en stor skillnad.

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Ursprungligen postat av VisualDarkness
                  Vad ni alla (nåja) har grafiktunga nysläppta spel. Själv är jag nöjd med 15-20fps vid PC-spelande och grafiken i Wii.
                  Kör nästan aldrig PC-spel, utan kör PS2, PS3, XBOX360 och Wii Bland annat på grund av att spelen är lika snygga som till PC (utom möjligtvis PS2 och Wii då), men man slipper alla fåniga systemkrav, och dyra PC-uppdateringar en gång i halvåret för att spelen ska se ut som det är tänkt
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Andrém
                    • October 2009
                    • 1247

                    Ursprungligen postat av Micke_A
                    Kör nästan aldrig PC-spel, utan kör PS2, PS3, XBOX360 och Wii Bland annat på grund av att spelen är lika snygga som till PC (utom möjligtvis PS2 och Wii då), men man slipper alla fåniga systemkrav, och dyra PC-uppdateringar en gång i halvåret för att spelen ska se ut som det är tänkt
                    Du summerade precis dom stora skäl varför man numera inte köper en PC det kostar för mycket att driva en sådan i längden nya grafikkort, processorer etc

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ursprungligen postat av Andrém
                      Du summerade precis dom stora skäl varför man numera inte köper en PC det kostar för mycket att driva en sådan i längden nya grafikkort, processorer etc
                      Dessutom så börjar ju konsolerna få samma funktioner som en PC (vilket tyvärr gör dem dyrare).

                      Det senaste spelet jag klarade till PC var Grim Fandango, och det var ett antal år se´n, så det säger väl hur mycket jag spelar på PC Men det är faktiskt ett spel jag kan rekommendera, trots att det kanske inte har toppmodern grafik. Men det är ändå vackert på sitt sätt, och väldigt stämningsfullt. Ett klassiskt peka och klickaäventyr från samma person som nyss släppte Brütal Legend.
                      Senast redigerad av Shepard; 24 April 2010, 22:04.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Dragula
                        • April 2010
                        • 58

                        Fast man har bättre prestanda på PC, bättre grafik, bättre optimering och lättare att manipulera spel. (Moddar/Patchar)
                        Svenska guppiesällskapets forum - Allt om levandefödare.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Bättre grafik, ja, om man uppdaterar till nytt grafikkort lite då och då Köper man ett konsolspel så vet man att det är optimerat för den hårdvaran, medan man inte vet om man kan köra ett nytt PC-spel på högsta grafikläget om man inte köpte en ny superdator (eller uppdaterade sin gamla) dagen innan man köpte det nya spelet. Och prestandan i en PC behöver ju inte vara bättre, beror ju på hur mycket pengar man lagt på datorn.

                          Nu har jag hur som helst börjat köra Super Mario Galaxy till Wii. En lite kul grej: i titeln Super Mario Galaxy finns stjärnor på vissa bokstäver, närmare bestämt "u" och "r" i "Super", "m" och "r" i "Mario", och "g" "a" och "y" i "Galaxy". Ni får själva läsa ut vad det blir Och det är inte jag som kommt på det, råkade höra ett samtal i en butik. Och han trodde inte det var en slump, det tror inte jag heller, den som gjorde omslaget till det spelet har nog lite speciell humor, hehe.
                          Senast redigerad av Shepard; 25 April 2010, 20:22.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Andrém
                            • October 2009
                            • 1247

                            Ursprungligen postat av Dragula
                            Fast man har bättre prestanda på PC, bättre grafik, bättre optimering och lättare att manipulera spel. (Moddar/Patchar)
                            Prestanda är väl verkligen relativt, dom gör ju inget spel till t.ex ps3'n som inte hårdvaran klarar av.

                            Grafik kan jag hålla med om men det är ju för dom har ju mycket mer att lira med då man kan byta ut hårdvaran hur som helst på en PC.

                            Bättre optimering däremot så skulle jag säga att det inte är någon platform som är bättre på det då det är ju utvecklaren som optimerar spelet efter en viss platform eller hårdvara.

                            Moddar/patchar är väl det enda skälet jag kan se som är bonus att ha en PC i nuläget, det mesta som är exklusivt är till konsol, dlc's eller spel plus att man slipper alla fuskare online

                            Kommentar

                            • Lineli
                              • February 2010
                              • 565

                              Det senaste spelet jag klarade var Lego Indiana Jones, tillsammans med min femåriga son som bara älskar att spela Xbox 360

                              Kommentar

                              • Dragula
                                • April 2010
                                • 58

                                Ursprungligen postat av Andrém
                                Prestanda är väl verkligen relativt, dom gör ju inget spel till t.ex ps3'n som inte hårdvaran klarar av.

                                Bättre optimering däremot så skulle jag säga att det inte är någon platform som är bättre på det då det är ju utvecklaren som optimerar spelet efter en viss platform eller hårdvara.
                                Du skulle bli förvåand. :P
                                Svenska guppiesällskapets forum - Allt om levandefödare.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...