Spel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Spel?

    Vad har ni för favoritspel (data/TV-spel), och vilket var det senaste spelet ni klarade?

    Nyfiken bara
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • Khulii-mannen
    • October 2007
    • 14

    #2
    Absoluta favoritspel nr 1: Ultima 8
    Försöker få igång min uber gamla 100mhz dator så jag kan spela det igen. Magiskt bra.
    Favvo spel nr 2 är Baldrus Gate serien som jag sitter och installerar just nu medans jag skriver faktiskt, fick ett plötsligt sug.

    Annars spelar jag lite på min sambos nyinköpta Final fantasy 12 till ps2'an. Trevligt spel faktiskt, blir nog att jag varvar det .
    Min hemsida.
    http://www.agersten.se

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Kanske ska berätta mina också

      Mitt favoritspel är Final Fantasy VII. De senare är också ok, men har inte orkat köra klart dem, de är för krångliga med alla sina vapensystem, grid systems, och allt vad det heter, det tar för mycket energi från resten av spelet. Jag har FF Anthology (IV och V), VI, VII, VIII, IX, X, och XII, men har alltså bara klarat sjuan än så länge. Är också mycket svag för Tomb Raiderspelen, Gran Turismo, och Resident Evil. Se´n har vi ju andra guldkorn som Beyond Good & Evil, Ico, och Shadow of the Colossus. Suikodenserien är också bra, men jag är lite kluven inför de flesta RPG, samtidigt som story och stämning är på topp, så är de ofta för svåra att sätta sig in i. Det känns som om speciellt de senare FF-spelen mest är gjorda för så kallade "hardcoregamers".

      På PC tycker jag Starcraft och Grim Fandango sticker ut.

      Det senaste spelet jag klarade var Kingdom Hearts 2, klarade det häromdagen, efter ett långt uppehåll.
      Senast redigerad av Shepard; 09 November 2007, 23:34.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • JLi
        • December 2004
        • 773

        #4
        Då när jag hann spela dataspel var favoriten Doom (jag vet det är länge sedan). Efter det har jag inte egentligen spelat. Jag lovade familjen att köpa en PS 2 konsol till julen (åt barnen förståss) så man får se om det blir litet tid för spel igen.
        h. Johan

        Kommentar

        • Julle*
          • July 2007
          • 484

          #5
          Ja har varvat 2 harry potter spel och e 2 första Halo. Så nu försöker ja mig på Halo 3
          msn: Julia_puma@hotmail.com
          Mvh Julle

          Kommentar

          • larsr
            • August 2007
            • 28

            #6
            Texas Hold'em på PKR

            What a pleasure
            Whar a joy
            I was here
            Before Kilroy

            Kommentar

            • macke_fisk
              • December 2005
              • 4442

              #7
              de spel jag är lite svag är alla need for speed spelen, warcraft 3...men det jag älskar fortfrande och kommer nog alltid att hålla fast vid är counter-strike: condition zero
              MVH macke_fisk

              Kommentar

              • patriksg
                • May 2007
                • 1705

                #8
                Ursprungligen postat av Micke_A
                Kanske ska berätta mina också

                Mitt favoritspel är Final Fantasy VII. De senare är också ok, men har inte orkat köra klart dem, de är för krångliga med alla sina vapensystem, grid systems, och allt vad det heter, det tar för mycket energi från resten av spelet. Jag har FF Anthology (IV och V), VI, VII, VIII, IX, X, och XII, men har alltså bara klarat sjuan än så länge. Är också mycket svag för Tomb Raiderspelen, Gran Turismo, och Resident Evil. Se´n har vi ju andra guldkorn som Beyond Good & Evil, Ico, och Shadow of the Colossus. Suikodenserien är också bra, men jag är lite kluven inför de flesta RPG, samtidigt som story och stämning är på topp, så är de ofta för svåra att sätta sig in i. Det känns som om speciellt de senare FF-spelen mest är gjorda för så kallade "hardcoregamers".

                På PC tycker jag Starcraft och Grim Fandango sticker ut.

                Det senaste spelet jag klarade var Kingdom Hearts 2, klarade det häromdagen, efter ett långt uppehåll.
                en till som lirar sc? spelar du BW med då?
                förr spelade jag myyyycket GTA ska nog köpa x-box 360 och köpa det nya..

                ngt som testat btw?
                Mvh Patrik

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Sc är Starcraft antar jag? Har faktiskt inte klarat det än, jag tröttnade mitt på vad jag tror var sista banan, har lite dåligt tålamod när jag fastnar

                  Vad är BW? Jag spelar mest PS2, och väntar på att det ska släppas nå´t PS3-spel som är värt att köpa, verkar lite dåligt med det än så länge.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • fredd
                    • February 2007
                    • 3360

                    #10
                    cs var väl länge en favorit, sen har jag lirat en väldans massa spel;p
                    www.frfoto.tk

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      #11
                      Har spelat mängder av spel genom åren. Min son köper hur mycket spel som helst. Som jag naturligtvis inte kan låta bli att prova

                      Men det bästa spel som någonsin skapats är CIV
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • patriksg
                        • May 2007
                        • 1705

                        #12
                        Ursprungligen postat av Micke_A
                        Sc är Starcraft antar jag? Har faktiskt inte klarat det än, jag tröttnade mitt på vad jag tror var sista banan, har lite dåligt tålamod när jag fastnar

                        Vad är BW? Jag spelar mest PS2, och väntar på att det ska släppas nå´t PS3-spel som är värt att köpa, verkar lite dåligt med det än så länge.
                        Bw = brood war som är typ starckart 2 typ :P spelade på nätet ett bra tag, blev en stooor datanörd
                        Mvh Patrik

                        Kommentar

                        • Radioaktiva Räkor
                          • May 2007
                          • 1760

                          #13
                          Halo-serien ^^

                          //C
                          With a licence to krill!
                          Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                          Kommentar

                          • 3 guppy
                            • February 2007
                            • 2068

                            #14
                            TIK äger!!!!
                            annars tycker jag rätt mycket om sportspel.

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #15
                              Ursprungligen postat av patriksg
                              Bw = brood war som är typ starckart 2 typ :P spelade på nätet ett bra tag, blev en stooor datanörd
                              Just ja, Brood War var faktiskt med när jag köpte Starcraft, så jag har båda, men har inte kört Brood War än. Jag har en tendens att köpa spel, och se´n inte röra dem på ett bra tag

                              Tomb Raiderserien är ett undantag, de spelen spelar jag oftast från början till slut, utan nå´t längre uppehåll.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              Arbetssätt...