Blästersand, använt...farligt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bubbelinan
    • October 2007
    • 14

    Blästersand, använt...farligt?

    Här kommer en kanske helt dum fråga men ändå...
    Jag har fått femtio kilo blästersand som jag tänkt ha i mitt akvarium, insåg dock när jag fått hem det att det måste vara färgflingor i det *suck*
    Är det något fiskarna kan må dåligt över, borde jag kanske vara på den säkra sidan och köpa mig helt nytt?
  • Skogsfrua
    • November 2005
    • 309

    #2
    Det är alltså använd blästersand du fått tag på?? Inte oanvänd i säck..//Annie

    Kommentar

    • Bubbelinan
      • October 2007
      • 14

      #3
      Nej, det är använd blästersand...

      Kommentar

      • Maffia666

        #4
        Ursprungligen postat av Bubbelinan
        Här kommer en kanske helt dum fråga men ändå...
        Jag har fått femtio kilo blästersand som jag tänkt ha i mitt akvarium, insåg dock när jag fått hem det att det måste vara färgflingor i det *suck*
        Är det något fiskarna kan må dåligt över, borde jag kanske vara på den säkra sidan och köpa mig helt nytt?
        Köp ny sand det kostar inte så mycket, jag skulle inte chansa när blästersand är så billigt.

        Kommentar

        • Skogsfrua
          • November 2005
          • 309

          #5
          Jag kan vara beredd att hålla med maffia om detta, annors är det en väldigt nogrann sköljning vi talar om..//Annie

          Kommentar

          • Bubbelinan
            • October 2007
            • 14

            #6
            Jo jag antar att ni har rätt, det var väl latmasken i mig som ville att ni skulle säga att det är okej *skrattar* Men jag får säkerligen mindre problem om jag köper ny sand!

            Kommentar

            • Fridas
              • September 2007
              • 629

              #7
              En liten fråga bara, klumpar sig blästersand så man måste röra om i det ofta eller håller det sig som sand så att säga?
              ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

              Kommentar

              • Mia A
                • February 2007
                • 357

                #8
                Ursprungligen postat av Fridas
                En liten fråga bara, klumpar sig blästersand så man måste röra om i det ofta eller håller det sig som sand så att säga?
                Den "beter" sig som vanlig fin sand dvs den klumpar sig inte
                Mvh / Mia

                Kommentar

                Arbetssätt...