Storlek på ciklid akvarie? Vilka ciklider? Vilket akvarie?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hlafk
    • August 2007
    • 202

    Storlek på ciklid akvarie? Vilka ciklider? Vilket akvarie?

    Vad jag först tänkte mig var ett akvarie nånstans mellan 60 och 100 liter...
    Och att jag skulle vilja ha ciklider i det. jag hade för några år sedan ett 200 liters malawiakvarie så jag har en del koll på hur man sköter akvarium och ciklider.

    Vad ska jag satsa på?
    Måste akvariet vara större, eller kan det funka med vissa arter..hade tänkt mig att bara ha 1 art om kanske 5 stycken?
    Några bra tips på privärda akvarium i gbg området?

    Mina ideer:
    Akvarium mellan 500-1000:-
    Ciklider: Hongi, Zebra, Auratus, Golden

    Tack på förhand för hjälpen!!!
    Vad vet jag...

    Tanganyika 240l - Calvus + Regani + Regnbågar + Blå Neon
  • EvaPeva
    • May 2007
    • 765

    #2
    Hej där.

    kolla på blocket.se. Jag kollar där varje dag & 4 av mina kar e inhandlade där, värsta klippen faktiskt. Tycker dessutom att det finns mkt i & i krokarna kring Gbg. Lycka till!

    Mvh Eva

    Kommentar

    • fredd
      • February 2007
      • 3360

      #3
      Golden är nog nästan den ända du nämner som kan tänkas få plats i ett 100liters. En vanlig "nybörjar tabbe" är att köpa ett för litet kar, jag ångrade mig varje dag tills ja köpte ett större:P
      www.frfoto.tk

      Kommentar

      • NightDemon
        • February 2007
        • 15

        #4
        skaffa ett större, i malawi-sammanhang tkr jag att mitt 250liters nästan känns lite litet...

        Kommentar

        • Maffia666

          #5
          Ursprungligen postat av EvaPeva
          Hej där.

          kolla på blocket.se. Jag kollar där varje dag & 4 av mina kar e inhandlade där, värsta klippen faktiskt. Tycker dessutom att det finns mkt i & i krokarna kring Gbg. Lycka till!

          Mvh Eva
          Jag brukar oxå kolla nästan varje dag, och som du säger så är det mycket billigt i Gbgs området.
          Varför inte några snäcklekare? dom skulle funka i ett 60-100l akvarium. Men fråga mig inte efter några sorter, det överlåter jag åt andra.
          Senast redigerad av Gäst; 26 October 2007, 09:29.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Denna kategori heter "Akvarier och tillbehör". Fiskförslagen hör hemma i en annan kategori.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Maffia666

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Denna kategori heter "Akvarier och tillbehör". Fiskförslagen hör hemma i en annan kategori.
              Sorry Kjell. Mina fingrar är snabbare än hjärnan.

              Kommentar

              Arbetssätt...