Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Har inte spelat Mass Effect. Sägs vara bra men har inte orkat. Jag är en sån som föredrar spel med en stor touch med tävlingsmoment i och högt "skill-tak". Easy to learn, hard to master etc.

    Så i och med det så är jag så tråkig att jag spelar en del CS:GO ("slösade" bort i princip hela min ungdom på CS 1.5-1.6) just nu, även en del Heroes of the Storm. Warcraft 3 är också en klassiker osm fortfarande går hem. :-)
    350L Diskus

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Tja, som sagt, Mass Effecttrilogin är riktigt bra, och inte ens treans något krystade och hafsiga slut har lyckats få mig att låta bli att nu vara inne på ännu en genomspelning. Bäst i trilogin får väl tvåan sägas vara, mest på grund av treans slut, men trean är fram till de 10 sista minuterna riktigt bra. Skulle du orka spela igenom trilogin, så förs en del av valen man gör vidare mellan spelen, så det är att rekommendera att börja med ettan och sluta med trean. Och kör man det på konsol är PS3-versionen att föredra framför Xbox360-versionen, eftersom planetscanningen i tvåan är bättre och inte så tradig på PS3.

      Den kvinnliga versionen av huvudpersonen Shepard är den bättre av dem enligt mig, bl.a för att hennes röstskådis Jennifer Hale spelar bättre än den manliga, som heter Mark Meer.

      Jag föredrar även Mass Effect framför BioWares andra kända RPG Dragon Age, delvis på grund av att ME-spelen är tightare, med mindre omkringflummande. Till skillnad från i riddartidsspel så har man i sci-fi fordon att ta till hjälp, så därför slipper man den där "friheten" som i medeltidsspel gör att man mest springer runt, tills man nästan glömt hur ens karaktär ser ut, och vad spelet handlar om.

      Se'n är sci-fi intressantare än riddartiden.
      Senast redigerad av Shepard; 17 January 2015, 15:12.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Webo
        • August 2014
        • 1968

        För min del så blir det inte så mycket spelandes när man jobbar mycket och har 2 barn och nu 4 kar igång. Men när jag spelar så är det BF4 online eller World Of Tanks online.

        Jag använder mest spelen till att koppla bort huvudet och bara gör saker utan att behöva tänka för mycket. Har kompisar som går upp i alla spel de spelar och blir mycket duktiga strategiskt och den babblar på om den grejen där ska man ha och göra det för att..... osv. Jag väljer bara en tank och sedan in och skjuta. Pallar inte stå stilla bakom en sten och vänta 5 min på att någon ska komma utan in i hetluften och ha lite kul :-)
        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Webo: Men hur vinner man då!? Måste vinna! ;D

          Also! Shooters ska spelas på PC! Punkt slut! Blir frustrerad annars. :O
          350L Diskus

          Kommentar

          • Webo
            • August 2014
            • 1968

            Ursprungligen postat av Einarsson
            Webo: Men hur vinner man då!? Måste vinna! ;D

            Also! Shooters ska spelas på PC! Punkt slut! Blir frustrerad annars. :O
            Man jag vinner ju också massor. Sen spelar jag bara på pc. Hade blivit tokig om jag skulle spela sånt på PS/XBox. Det är ju sååå långsamt att vrida sig eller sikta på tv spelen.

            Skickat från min SGP311 via Tapatalk
            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Ursprungligen postat av Webo
              Man nag vinner ju också massor. Sen spelar jag bara på pc. Hade blivit tokig om jag skulle spela sånt på PS/XBox. Det är ju sååå långsamt att vrida sig eller sikta på tv spelen.

              Skickat från min SGP311 via Tapatalk
              Ja jag kan inte för mitt liv förstå hur BF, CoD osv säljer så extremt mycket på konsol, hur orkar folk spela?
              350L Diskus

              Kommentar

              • Webo
                • August 2014
                • 1968

                Inte jag heller. Allt skjuta är värdelöst på tv spelen. Där ska man spela bil, hoppa, gå osv spel men absolut inte skjuta spel.

                Skickat från min SGP311 via Tapatalk
                Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Mass Effect kan väl beskrivas som en kombination av TPS och RPG, och funkar alldeles utmärkt på PS3

                  Som spelmaskin har väl datorn några nackdelar, t.ex inköpspriset, som ligger rätt mycket över en samtida spelkonsol, och som se'n lite då och då måste uppgraderas för konsolpengar för att kunna hänga med spelkonsolerna grafikmässigt... Uppgraderar man inte datorn med jämna mellanrum, så kan man ju ändå inte köra de allra senaste spelen på högsta grafikläget, och då försvinner ju datorns grafikövertag gentemot konsolerna. När man spelar på konsol så vet man att spelet funkar när man stoppar i skivan, utan att man behöver fixa med grafikinställningar och så vidare. Ibland kan dock programuppgraderingar behöva göras även på konsoler, men de filerna brukar ligga på spelskivorna. Och även till konsoler tenderar spel att bli snyggare och snyggare ju längre in i konsolernas livstid man kommer, eftersom spelutvecklarna blir bättre och bättre på att programmera till dem.

                  Datorn känns ju lite som en kompromiss, eftersom den inte bara används som spelmaskin, medan konsolerna är skapade just för att spela spel på. Eller det var så innan PS3 och Xbox360 dök upp i alla fall.

                  Men visst, håller med om att vissa spel funkar bättre på PC, medan andra funkar bättre på konsol. Men det är väl i stort sett bara FPS som nästan absolut måste spelas på PC. Kanske RTS också.
                  Senast redigerad av Shepard; 17 January 2015, 15:29.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Mass Effect Andromeda, Uncharted 4: A Thief's End, Final Fantasy VII (remake), The Last Guardian... Varför är det inte 2016?
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      Jag ser mest fram emot The Division. Verkar underbart. Men tills dess håller jag mig till CSGO där man pinnar på på högsta ranken. :-D
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Mass Effect Andromeda, vad kan jag säga... Trots treans usla slut så är ME lätt min favoritspelserie.

                        Uncharted 4, mmm... Unchartedtrilogin till PS3 är underbar, riktiga matinéäventyr med grym grafik, grym story, och coola karaktärer, och fyran lär inte vara sämre.

                        Final Fantasy VII, en remake vars vara eller icke vara har diskuterats länge och väl, men som det nu finns en trailer för. Final Fantasy VII var när det begav sig på 90-talet ett av mina absoluta favoritspel, och jag hoppas att remaken har mer gemensamt med sin förlaga, än de senare FF-spelen, som jag faktiskt tycker är en aning för svåra.

                        The Last Guardian utannonserades för ett antal år se'n, och är gjort av konstnärerna som skapade Ico och Shadow of the Colossus, och det ser underbart ut.

                        Och se'n kan man bara hoppas att Rise of the Tomb Raider upphör att vara exklusivt för Xbox One snarast möjligt.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Inga spel, men spelrelaterat och, enligt mig, helt grymt

                          My socials are all here: https://www.linktr.ee/lara6683/My Twitch -- Watch live at https://www.twitch.tv/lara6683Learn piano with flowkey! https://tinyurl.co...


                          Download this song on iTunes: http://msclvr.co/aZl39ZAll My Sheet Music: http://smarturl.it/TDSheetMusicPhysical Albums & Merch: http://bit.ly/TDMerchSupport...


                          Sheets: https://www.musicnotes.com/sheetmusic/mtd.asp?ppn=MN0196143My socials are all here: https://www.linktr.ee/lara6683/Learn piano with flowkey! https://...
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            När detta släpps så kommer jag säga upp mig från jobbet och stänga in mig i ett halvår.

                            EDIT: Youtubeinbäddningen vägrar funka så se nedanför.
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Tune in on https://www.twitch.tv/ubisoft on 6/16 at 8:30 PM PST for more The Division gameplay. Tom Clancy’s The Division releases March 8, 2016. Be the fir...
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Själv längtar jag som f-n efter dessa:

                                Visit MassEffect.com for the latest updates: http://o.ea.com/39506.A new adventure awaits in the Mass Effect universe. With stunning visuals and a new galaxy...


                                https://www.playstation.com/games/uncharted-4-a-thiefs-end/?emcid=or-1s-412983Watch the beginning of the ultimate car chase from E3 2015 press conference dem...
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...