mina nya guldkorn

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anki L
    • August 2011
    • 606

    Tjusigt!!! Som små svenska flaggor...eller solar!
    350 l

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Så snygg han är, Inger! ett riktigt praktexemplar
      Tack Pia. Hur går det med dina nya?

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av källebacken
        Oooh så fin, riktigt snygg...
        ...tror han vet om det också.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Avions
          Tjusigt!!! Som små svenska flaggor...eller solar!
          En annorlunda och kul beskrivning - tack för den.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Jättefina bilder på dina fina A. borelli, Inger! Härligt att se!

            Kommentar

            • källebacken
              • February 2006
              • 574

              Ursprungligen postat av gullefjun
              ...tror han vet om det också.
              //Inger
              Jaaa det syns
              Annica

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Tack Pia. Hur går det med dina nya?

                //Inger
                Det går bra men jag tror att jag fått 2 hannar och en hona, han sa att det var väldigt svårt att se könen och han är mycket duktig....

                Men jag ger dem en tag till, de har ju inte färgat ut och så än så det är svårt att vara helt säker men det beetende som jag ser så kromar sig den störste hannen åt en av honorna men mot den som jag tror är en hanne så är han lite lite mer aggressiv emot.

                Men som sagt det får ge sig med tiden, ser inte det som nåt problem just nu iallafall Tänka positivt måste man!
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Jättefina bilder på dina fina A. borelli, Inger! Härligt att se!
                  Tack Mats!

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av gullefjun
                    Tack Mats!

                    //Inger
                    Det vet du, Inger! Jag gillar dina bilder - och, det blir inte ett dugg tjôtigt att fiskarna visas upprepande - jag gör ju likadant hela tiden i min tråd!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Den pojken behöver du inte skämmas över, ett riktigt praktex!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Anders - ska jag kanske släcka ner två av dom fyra T5- rören, ang. min algexplosion. Tänkte kanske att det kan bli för mycket ljus- för det är verkligen ljust när alla fyra är på. Fast å andra sidan har jag läst (igen), att det aldrig kan bli för mycket ljus.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Jag hade börjat med att dra ner ljustiden någon timma istället, blir det inte bättre efter ett tag kan du minska med två rör en del av tiden.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Jag hade börjat med att dra ner ljustiden någon timma istället, blir det inte bättre efter ett tag kan du minska med två rör en del av tiden.
                            Ok

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Under dom här åren, som jag har haft mina akvarier, finns det två saker jag kan våndas över ibland. Det ena är, om det skulle bli ett jättelångt strömavbrott - det andra, om ett kar skulle spricka och 220/540L vatten skulle forsa ut.
                              För ett par månader sprack ett 54-liters sjuk-kar - "bara" 54 liter, men det räckte gott å väl. Vi var hemma som tur var.

                              Det första jag gör på morgonen, när jag vaknar - är att släppa ut hundarna, sedan på med kaffepannan. Måste ha minst tre koppar! Vill inte påstå, att jag är morron-sur - men jag är inte pratför direkt.
                              I alla fall var det något som inte stämde (karen hade inte tänts än), "det fattades ett ljud"!! Jag tände bägge karen - ytterfiltret i apistokaret var helt dött! Hur länge hade det varat?? Vilket uppvaknande - å inget kaffe.
                              Jag fick smått panik! Jag har ett Fluval 405 stående som reserv "ifall något skulle hända". Jag tordes inte använda filtermaterialet från filtret som pajat, så jag klippte till kuber av filtermatta och stoppade i korgarna. Så nu undrar jag över lite.

                              Det är fyra korgar i det här filtret - i den nedersta har jag makaroner, i dom övriga kuber av blå filtermatta 10 ppi - jag använde det som fanns i skåpen - kommer det att fungera.
                              Sen, fick jag låsa upp skåpet Mats - där det förvaras diverse vattenberedningsmedel. Jag hällde i Nitrivec - för säkerhets skull.
                              Räknas karet som nystartat nu - jag har ju helt nytt filtermaterial? Törs jag mata? Jag har ju bebbar som behöver sin mat.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Du kan nog lugna dig lite, du har ganska mycket av de goda bakterierna i karet som kommer att hjälpa till att hålla karet igång. Jag skulle inte se karet på något annat sätt än vad du gjorde igår kväll när du gick och kramade kudden.
                                Vad som är viktigt i nuläget är att du har cirkualtion på vattnet i karet, och setupen i pumpen låter helt ok i nuläget.
                                Vad hade hänt med ditt filter?
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...