Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Superkul med bilder på fiskarna, dessutom så kul att få se lite bilder på personerna jag "pratar" med ibland . Men det fattas ändå någon (som kanske höll i kameran) som fanns med där på träffen (fast å andra sidan skulle han hålla sig undan) .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Tack alla för en supertrevlig dag! Mycket kul att träffa nya zoopetvästare
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Inger H
        Superkul med bilder på fiskarna, dessutom så kul att få se lite bilder på personerna jag "pratar" med ibland . Men det fattas ändå någon (som kanske höll i kameran) som fanns med där på träffen (fast å andra sidan skulle han hålla sig undan) .

        //Inger
        Jag tror Pia slant med fingret på sin iPhone, det kan ha blivit en bild...

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jag slant med kamerafingret på tvåbeningarna, vart tvungen att ta bort ett annars hade jag fått igen... (Dock sparat i borttagna )

          Anders sjukt fina scalarer kom med på bild med
          Bifogade filer
          Senast redigerad av PiaJo; 06 June 2015, 19:40.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Jag fortsätter med att gilla bilderna, sicken otur att du slant med fingret Pia .
            Lite trist, att jag bor så långt bort - eller att ni gör det .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Skitkul att ses igen, och jättekul med lite nya ansikten på träffen. Hoppas inte ni blev avskräcka utan kommer tillbaka.
              Inger, vi har sagt det förr och säger det igen, planera in en sväng söderöver. Ta flyget, sängplatser finns det gott om här!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av ansjo
                Skitkul att ses igen, och jättekul med lite nya ansikten på träffen. Hoppas inte ni blev avskräcka utan kommer tillbaka.
                Inger, vi har sagt det förr och säger det igen, planera in en sväng söderöver. Ta flyget, sängplatser finns det gott om här!
                Jag/vi vet Anders, någon gång kanske vi kan planera en resa söderut. Just nu och en bit framöver är det planering/renovering några mil norröver, närmare bestämt i Ångermanland (av någon konstig anledning så dras vi längre norrut) .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • lillfrasse
                  • February 2002
                  • 2228

                  Tack för en trevlig västträff det var alltför länge sedan sist. Stor tack till värdparet och kaj och Jörgen. Mycket kul med tjöt om allt och inget. Det får vi göra om igen.
                  Simma lungt..
                  Lillfrasse..

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ursprungligen postat av lillfrasse
                    Tack för en trevlig västträff det var alltför länge sedan sist. Stor tack till värdparet och kaj och Jörgen. Mycket kul med tjöt om allt och inget. Det får vi göra om igen.
                    Och inte minst att du ska med till Söröya nästa år!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • lillfrasse
                      • February 2002
                      • 2228

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Och inte minst att du ska med till Söröya nästa år!
                      Det ser vi framm emot.
                      Simma lungt..
                      Lillfrasse..

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Kräftskiva

                        Zoopetklubbvästevenemang - Kräftskiva samt besök på Sjöfartsmuseet
                        Tid:
                        Lördagen den 29 augusti
                        Program:
                        Kl. 13.00. Vi besöker akvariet på Sjöfartsmuseet. Här finns det en hel del riktigt snygga akvarier.
                        Därefter åker vi ut till Kjell Fohrman (beräknad ankomst ca. 15.30) för den årliga traditionella kräftskivan i Partille. Där finns det akvarier både inom- och utomhus, dammar och blomster att titta på.
                        Man tar själv med sig sina egna kräftor/krabbor/räkor samt det man vill dricka. Det finns en grill också så de som vill kan ta med och grilla kött (eller vad man vill grilla) istället om man inte gillar havets frukter
                        Vem fixar vad: Dessa saker behöver plockas med gemensamt
                        Engångstallrikar, bestick, muggar, margarin, kaffe, bröd, grönsallad, annan sallad, potatissallad, dippsåser, snacks, efterrätt
                        .
                        Vem tar med detta - det med fetstil återstår?

                        ANMÄLDA:
                        Kjell Fohrman + bättre hälft (tar med -engångstallrikar, bestick, muggar, margarin och kaffe).

                        Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                        Zoopet Gold-medlem (anhöriga till goldisar är också välkomna)
                        Ett glatt humör
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Jag kommer med Tar med grönsallad!
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Jag kommer med Tar med grönsallad!
                            Trevligt.
                            Jag la kräftskiva 14 dgr senare i år eftersom en del förra året att det var väl tidigt. Visst risken ökar ju för att det blir lite kallare väder men vi kommer ju plats rätt många inomhus så även om det blir busväder så skall det säkert funka.

                            Kan verkligen också rekommendera Sjöfartsmuseets snygga akvarieavdelning.

                            Zoopetklubbvästevenemang - Kräftskiva samt besök på Sjöfartsmuseet
                            Tid:
                            Lördagen den 29 augusti
                            Program:
                            Kl. 13.00. Vi besöker akvariet på
                            Sjöfartsmuseet. Här finns det en hel del riktigt snygga akvarier.
                            Därefter åker vi ut till Kjell Fohrman (beräknad ankomst ca. 15.30) för den årliga traditionella kräftskivan i Partille. Där finns det akvarier både inom- och utomhus, dammar och blomster att titta på.
                            Man tar själv med sig sina egna kräftor/krabbor/räkor samt det man vill dricka. Det finns en grill också så de som vill kan ta med och grilla kött (eller vad man vill grilla) istället om man inte gillar havets frukter
                            Vem fixar vad: Dessa saker behöver plockas med gemensamt
                            Engångstallrikar, bestick, muggar, margarin, kaffe, bröd, grönsallad, annan sallad, potatissallad, dippsåser, snacks, efterrätt
                            .
                            Vem tar med detta - det med fetstil återstår?

                            ANMÄLDA:
                            Kjell Fohrman + bättre hälft (tar med -engångstallrikar, bestick, muggar, margarin och kaffe).
                            PiaJo (tar med grönsallad)

                            Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                            Zoopet Gold-medlem (anhöriga till goldisar är också välkomna)
                            Ett glatt humör
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Jag med fru samt yngel kommer gärna. Vi tar med lite olika dipsåser.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Jag med fru samt yngel kommer gärna. Vi tar med lite olika dipsåser.
                                Lol yngel. Frisimmare?
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...