Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Helene&Andreas
    • January 2009
    • 1336

    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Fanns ju en trevlig affär på Våxnäs också!

    Snyggt spretiga scapes i nya burken förresten Mathias! Jag gillar speciellt den på bild tre!

    Finns 2 butiker där... Djurmagasinet eller Karlstad Akvarium? Tror jag kan gissa vilken du menar Johan...

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Ursprungligen postat av Helene&Andreas
      Finns 2 butiker där... Djurmagasinet eller Karlstad Akvarium? Tror jag kan gissa vilken du menar Johan...
      Karlstad ja, du gissar rätt!
      Han hade bra pris på jordätare när jag var där! Kanske det var lite Mathias fel...

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Ursprungligen postat av Helene&Andreas
        Ser riktigt bra ut Mathias!!!
        Kaffe ja!!! Det vore väl inte en dag för tidigt?
        Jaså ska Josefsson komma till metropolen på besök? Kul! Då kanske vi skulle orda till lite besök på diverse ställen när han ändå är här? Hos den där ökända mal odlaren kanske? Sen är ju Pets nästan givet...
        De är enligt uppgift ute på långtur, slutmålet är den blåvita staden där alla heter Glenn, utom Johan då.

        Jag ska utreda hur mycket tid han för över, blir det en blixtvisit är händer bra nog tänker jag. Vi har ju inga problem att sluta upp egentligen, det är ju inga avstånd för oss som bor i rätt del av landet.

        Hur går det för dig? Vad händer?
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Ursprungligen postat av Mr Woods
          Karlstad ja, du gissar rätt!
          Han hade bra pris på jordätare när jag var där! Kanske det var lite Mathias fel...
          De blev galet billiga i slutändan tycker jag. Han visste inte vad han sålde säkert
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            Ursprungligen postat av Webo
            Häftig scape du har "meckat" med. Gillar den.

            Så tvillingarna ska stå på samma bänk sidan om varandra? Vad ska du. ha för teknik i dem?

            Emilias kar ser också bra ut men min favorit är ändå ditt kar i vardagsrummet. Det har blivit kompakt och snyggt på botten och övriga växter har "buskat" till sig. grymt snyggt.
            Tack så mycket.

            Det är en del jobb kvar med det karet du gillar, det är svårt att få det riktigt bra när allt växer olika fort. Man måste tajma in allt så noga man kan hela tiden.

            Man blir ganska trött på växtakvarier i perioder, det är ett jäkla ansande..
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              Riktigt snygga akvarier
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Faltaren
                • July 2005
                • 1453

                Mycket fint 😀
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Riktigt snygga akvarier
                  Tack min vän!
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    Ursprungligen postat av Faltaren
                    Mycket fint 
                    Hey, kul att du gillar det. Det kommer mer inom några veckor
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Otroligt snyggt! Blir verkligen berörd av skönheten i dina kar Mathias.

                      Blir lite småsugen att starta upp mina nanos med enbart med växter. Har du några idéer om växter som skulle kunna göra sig i ett nano på 25-30 liter?
                      Det där nakna karet med de uppåtriktade rötterna gick jag igång på ordentligt. Var har du t.ex. fått tag på den sanslöst snygga stenarna?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Helene&Andreas
                        • January 2009
                        • 1336

                        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                        De är enligt uppgift ute på långtur, slutmålet är den blåvita staden där alla heter Glenn, utom Johan då.

                        Jag ska utreda hur mycket tid han för över, blir det en blixtvisit är händer bra nog tänker jag. Vi har ju inga problem att sluta upp egentligen, det är ju inga avstånd för oss som bor i rätt del av landet.

                        Hur går det för dig? Vad händer?
                        Aha! Är dom ute på långtur nu?
                        Nej precis! Rätt del av landet ja...
                        Joo det går väl... Jobbar och står i numer... Själv då? Pluggar fortfarande?

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Otroligt snyggt! Blir verkligen berörd av skönheten i dina kar Mathias.

                          Blir lite småsugen att starta upp mina nanos med enbart med växter. Har du några idéer om växter som skulle kunna göra sig i ett nano på 25-30 liter?
                          Det där nakna karet med de uppåtriktade rötterna gick jag igång på ordentligt. Var har du t.ex. fått tag på den sanslöst snygga stenarna?
                          Stenarna kommer från Grusbolaget i Karlstad. Jocke där lät mig plocka det jag behövde, 100% gratis. Det är perfekt då de passar mig utmärkt till detta akvariet som är ett mer "nature" akvarium.

                          Angående växter till ett nano så har jag massor med tips. En favorit just nu är Cryptocoryne petchii `pink`, den är verkligen jättefin att titta på för att vara en crypto. Hydrocotyle verticillata och tripartita är jättetrevliga och de klarar sig precis som krypton utan extra tillsatt co2, även om den blir finare med. Mossor är alltid trevligt, Fontinalis antipyretica eller Fissidens fontanus kanske? Jag vill även slå ett slag för att ta dig ut i naturen och leta lite, både Fontinalis och Fissidens finns säkert i din närhet.

                          Mossor är ju fint eftersom de växer bra hur man än har dem i de flesta fallen. Jag tror att nano-akvaristiken blir absolut roligast om man finner ett sätt att få bra balans utan att saker växer i raketfart. Jag hade det så i mitt Cocoon, det var verkligen jättetrevligt. Klicka på bilden för större version

Namn: Skärmavbild 2015-05-21 kl. 20.55.05.png
Visningar: 1
Storlek: 541,7 KB
ID: 2171661


                          Den här videon handlar om Aquatic nature cocoon 6
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                            Aha! Är dom ute på långtur nu?
                            Nej precis! Rätt del av landet ja...
                            Joo det går väl... Jobbar och står i numer... Själv då? Pluggar fortfarande?
                            Cool, var jobbar du? På hemmaplan eller i solstaden? Jag sliter på universitetet, börjar bli mätt på det nu

                            De ska ut och fara tror jag, inget hugget i sten än men dörren är alltid öppen för er alla du vet
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Tack Mathias! Men i dina växtnanon eller mindre växtkar, vad kör du med för filter, cirkulation?
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Tack Mathias! Men i dina växtnanon eller mindre växtkar, vad kör du med för filter, cirkulation?
                                Ett liten hang-on filter är lätt den bästa lösningen jag kört till nano. Jag har haft ytterfilter och grejer men det är lättare med vanliga hang-on alla dagar i veckan. Jag har inget drag alls i dem egentligen, det viktiga är att djuren får det de behöver, växterna är sekundära i mina kanon. Nu sålde jag det sista i dag vilket är rätt skönt, nu kan jag inte smygstarta något bara för att jag är rastlös.
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...