Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Ursprungligen postat av Webo
    Vad menar du med det? Att stenen sjunker ner i soilen?



    Vad hände med att slå sönder någon stor för att få små stenar?

    Jag skulle behöva 15-20 kg sten:-)
    Jag menar att stenen försvinner i växterna. Så är det alltid, därför ska man inte vrida på stenen tills man blir gråhårig, den försvinner ändå slog sönder två stora stenar igår, gick förvånansvärt enkelt och smärtfritt.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Ursprungligen postat av Rufus
      Den drunknar i växterna kanske �� hardscapen
      Exakt
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1423405596.792353.jpg
Visningar: 1
Storlek: 277,8 KB
ID: 2166028

        Teknikfix..
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Här befinner vi oss i dagsläget

          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Kan man få gå en kurs hos dig, Mathias och lära sig att filma och "klippa" så som du gör? För mig är du mästarna mästare i hur du får till dina filmer. Sitter oftast och gapar så att munhålan torkar ut när jag ser dem. Kul att se dig köra KIS (Keep It Simple) i ditt växturval. Ska nyfiket följa detta Tycker mig se att du skaffat en av mina favoriter, Iriatherina werneri i karet. Bara dessa är värt att följa i dina filmer. Läckert.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Kan man få gå en kurs hos dig, Mathias och lära sig att filma och "klippa" så som du gör? För mig är du mästarna mästare i hur du får till dina filmer. Sitter oftast och gapar så att munhålan torkar ut när jag ser dem. Kul att se dig köra KIS (Keep It Simple) i ditt växturval. Ska nyfiket följa detta Tycker mig se att du skaffat en av mina favoriter, Iriatherina werneri i karet. Bara dessa är värt att följa i dina filmer. Läckert.
              Använder inte du Mac? IMovie gör ju i princip filmerna åt dig Det som tar tid att göra är själva filmningen, resten kommer typ automatiskt. Växtvalet är enkelt, mycket vaket av dig att se detta. Det är helt enkelt meningen att jag ska kunna ha växter överallt i akvariet trots den något moderata belysningen. Jag trodde att jag hade lite mer växter än jag hade dock, mycket av det jag ägde hade gått ner sig i min kamrats akvarium. Det var stor växtmassa och det låga hade varit skuggat lite väl länge. Det tar sig ändå, det tar bara lite längre tid
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Jädrar vad fräsigt det här kommer till att bli!

                Skall passa på att ställa en fråga; vad har vi kommit överens om för praktisk livslängd på aquarelle-rör (T8)? Ett år eller längre?

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Ursprungligen postat av Mr Woods
                  Jädrar vad fräsigt det här kommer till att bli!

                  Skall passa på att ställa en fråga; vad har vi kommit överens om för praktisk livslängd på aquarelle-rör (T8)? Ett år eller längre?
                  Det finns ju inga mätningar att tillgå så vi är inte överens i frågan kan man väl säga kanske.

                  Och Ja, det kommer att bli ballt..
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                    Det finns ju inga mätningar att tillgå så vi är inte överens i frågan kan man väl säga kanske.

                    Och Ja, det kommer att bli ballt..
                    Helkarsbild snart kanske?

                    Fan, jag hade hoppats på åtminstone någon form erfarenhet inom området. Jag upplever att det bubblar lite mindre trotts att jag fått ordning på gasflödet och vräker i PMDD, så det blir väl till att byta rör nu efter ett års användning...

                    Drömde förresten att jag var hemma hos Mats B inatt, men han bodde i Karlstad så det blev ju lite fel...

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Ursprungligen postat av Mr Woods
                      Helkarsbild snart kanske?

                      Fan, jag hade hoppats på åtminstone någon form erfarenhet inom området. Jag upplever att det bubblar lite mindre trotts att jag fått ordning på gasflödet och vräker i PMDD, så det blir väl till att byta rör nu efter ett års användning...

                      Drömde förresten att jag var hemma hos Mats B inatt, men han bodde i Karlstad så det blev ju lite fel...
                      Rören kommer ju alltid på tredje plats när jag felsöker, gas är ett, gödning två sedan ljus om man nu ska särskilja dem åt vilket man kanske inte bör göra allt för mycket. Minskar tillväxten och man har allt det andra är det legitimt att byta rör tycker jag.

                      Edit; Du kommer förbi snart eller? Jag håller på att förbereda de andra akvarierna lite nu i alla fall. Jag måste få tummen ur och bygga en bänk bara. Jag har allt jag behöver för att starta upp utom något att ställa eländet på så jag får nog ta tag i detta nu.
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Jag är i Karlstad 8-9/3 har jag för mig att det var, och då tittar jag gärna förbi!

                        Nej fan... 8-9/4 var det tydligen, så du hinner både bygga bänk och odla upp en präktig trädgård!
                        Senast redigerad av Mr Woods; 13 February 2015, 22:34.

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          Ursprungligen postat av Mr Woods
                          Jag är i Karlstad 8-9/3 har jag för mig att det var, och då tittar jag gärna förbi!

                          Nej fan... 8-9/4 var det tydligen, så du hinner både bygga bänk och odla upp en präktig trädgård!
                          Gytt mannen, du är mer än välkommen. Jag hinner nog bygga bänk, det bör bli ett ganska friktionsfritt projekt.
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Bjuder på en helkarsbild eftersom det inte finns någon i filmen. Det är ju ingenting mot vad det kommer bli över tid. Jag räknar väl med att det hänt massor redan om två veckor..

                            Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1026.jpg
Visningar: 2
Storlek: 167,5 KB
ID: 2166063
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Detta ser jag fram emot att få titta på om ett par månader!

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1424039902.765578.jpg
Visningar: 1
Storlek: 257,1 KB
ID: 2166095Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1424039921.499747.jpg
Visningar: 1
Storlek: 203,9 KB
ID: 2166096

                                Idag har jag städat rätt på kablar och annan bråte. Nu är det städat runt akvariet och i bänken. Hemmet är hyggligt städat från sten och grejer men i sovrummet står det tre tuber, två ytterfilter, två + ett akvarium, och annan utrustning. Jag måste bygga akvariemöbel nu, vi lever i ett kaos Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1424040136.100940.jpg
Visningar: 1
Storlek: 263,5 KB
ID: 2166097

                                Slänger väl in en bild på Tiger också, han bor här i ett par veckor medan svärfar är på semester. Han är van en gård med får men han har kommit tillrätta. Jag har alltid haft hund så det är skönt med en kort återgång till det normala.
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...