Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Farstastrandskolan och Djurmagazinet Farsta

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Farstastrandskolan och Djurmagazinet Farsta

Hej
    Jag startar en egen tråd åt er som vi kan diskutera fiskarna i. Sen kan ni fortsätta använda denna som er egen tråd där ni kan uppdatera med bilder mm. =)
    /Christian

Inklistrat:
    Hej!

Vi på Farsta Strandskolan är otroligt glada över möjligheten att få medverka i Skolakvariet med allt roligt det innebär! Hittills har några i klassen varit på besök i vår lokala djuraffär och träffat representanter där samt röstat fram de fiskar vi önskar ha hos oss. Fiskarna presenteras här nedan (vi hoppas att de ska funka bra ihop):

Glasmal
    Black Molly
    Fjärilsciklid
    Ancistrus
    Guppy

Vad tror ni om detta? Genomförbart?

mvh / Helle
    C.Brams

Check out:
    brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

Det är alltid lite farligt att låta en hel klass rösta =) Speciellt om de får välja fritt på alla arter som finns.
    Men jag tycker det ser helt ok ut faktiskt.

De enda som kanske ska undvikas, i alla fall till en början är Glasmalarna. Jag kan förstå att de ser coola ut och att klassen gärna vill ha dem. Men de är ganska känsliga och passar därför inte så bra i ett nystartat akvarium.
    Men om allt går bra så kan ni kanske testa med några Glasmalar efter jul? Kolla med Stefan och de andra i er mentorbutik vad de tycker. De har bra koll och kan avgöra när det är moget nog att fungera.

Resten har jag inga invändningar på. =)
    C.Brams

Check out:
    brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

Kommentera

Sparar...
    X