Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Presentera dig/er gärna här.

Kollapsa
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Hej!
    Jag är lärare i klass 5C på Nättrabyskolan. I klassen går 26 glada och positiva elever. Idag har vi tagit emot vårt akvarium. Alla hjälptes åt och tyckte att det var spännande. Nu väntar vi på att fiskarna ska flytta in nästa vecka.
    Hälsningar Helena

Kommentera

Hej,
      VI är Mogärdeskolan klass 5 från Vetlanda. Vi har äntligen fått akvariet på plats. Idag har vi tvättat stenarna och lagt i den i akvariet. Fortsättning följer.

Kommentera

Hej, Päivi från Djurmagazinet Haparanda.Jag har hållit på med akvarier sedan barnsben och alltid haft åtminstone ett akvarium hemma.
        Försöker lära alla, framför allt barn att visa hänsyn för fiskar och deras hem, akvariet. Därför blev jag så glad när detta projekt startades och vi får vara med.
        Min fina klass heter Språkskolan i Haparanda. Klassen har besökt oss redan 2 gånger för att hämta akvariet och hämtat första lassen med fiskar.
        Ska bli så spännande att följa klassen under året.

Kommentera

Hej!
          Vi har nu fått våra första fiskar levererade av Sune och Elisabeth på Torslanda Zoologiska. Eleverna är lyriska och ser verkligen fram emot detta arbete. Vi jobbar med Gustav Vasa i historia och någon elev gav förslaget att vi skulle namnge fiskarna efter kända personer. Så nu har vi Gustav Vasa, Kristian II, Kristina Gyllenstierna, Sten Sture och Gustav Trolle som simmar omkring och förgyller vår vardag. Det ska bli roligt att väva in de olika ämnena och jobba kring akvariet. Stort tack till Sune och Elisabeth på Torslanda Zoologiska för ypperlig hjälp och stöttning.
          Hälsningar
          Elever i årskurs 5, Björlandagården (Göteborg), Ulrika Skålberg, Lina Gustavsson och Annica Carlson

Kommentera

Hej, vi är Språkskolan från Haparanda. Vår skola har elever både från Sverige (Haparanda) och Finland (Torneå). Vårt projekt blir åtminstone tvåspråkigt och eleverna har ivrigt börjat jobba med akvariet. Vi har just nu 16 fiskar i vårt akvarium och vi har fått en välkommen julklappa när en av våra fiskar födde små fiskyngel i början av veckan.
            MVH Minna Mokko och Lars-Göran Harila

Kommentera

Sparar...
            X