Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Skolakvariet 2016

Kollapsa
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Skolakvariet 2016

Hej

Välkomna till Zoopet och vårt egna lilla "rum" här på forumet.
    Här inne kan ni dela med er av era bilder på akvariet, ställa frågor och svara på andras frågor. Ju mer ni delar med er desto roliga kommer vi att ha och desto mer kommer vi att lära oss.
    Tänk på att det kan vara bra att skriva under med ert namn när ni skriver något då det är hela klassen som delar på en användare.
    Här inne kommer jag också att samla allt material och information som rör projektet.

Zoopet kan ni ha mycket nytta av, inte bara av det som skrivs denna avdelningen. Det finns massor av artbeskrivningar att tillgå, artiklar tips och trix. Klicka gärna runt och se vad ni kan hitta för kul.

Här kommer en liten video som jag gjort för att visa hur ni når de olika avdelningarna på Zoopet.

/Christian Brams, Projektledare Skolakvariet 2016
    C.Brams

Check out:
    brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

Idag har Norrköpings Tidningar varit och intervjuat mig inför skolakvariet.

Kommentera

Bra jobbat Camilla!
      C.Brams

Check out:

Kommentera

Kul att det uppmärksammas av tidningarna - bra för hobbyn och affärerna och uppmuntrande för eleverna
        Senast ändrad av Kjell Fohrman; 2016-11-10, 12:41.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentera

Här kommer länken till artikeln på Norrköpings tidningar. Har just pratat med deras nattredaktion och de ska korrigera Vikboskolan till Tåby skola.
          Hoppas ni andra får samma respons från media.
          NT har sagt att vi ska kontakta dem igen när vi gör ett besök i klassen när de fått sina fiskar också.

Länk

Kommentera

Hej från Göteborg! Idag har klass 5B på Skutehagensskola mottagit akvarie, bord och tillbehör. Nu är akvariet på plats och i början av nästa vecka inreds det. När fiskarna släpps, besöker Torslandatidningen och dokumenterar hela projektet. Lärare Jöran och hela klassen är sjukt taggade! I början av nästa vecka gör också Backa-Kärratidningen besök hos Djurens Värld Bäckebol för att dokumentera projektet

Kommentera

Ursprungligen postat av Djurens Värld Bäckebol Visa inlägg
              Hej från Göteborg! Idag har klass 5B på Skutehagensskola mottagit akvarie, bord och tillbehör. Nu är akvariet på plats och i början av nästa vecka inreds det. När fiskarna släpps, besöker Torslandatidningen och dokumenterar hela projektet. Lärare Jöran och hela klassen är sjukt taggade! I början av nästa vecka gör också Backa-Kärratidningen besök hos Djurens Värld Bäckebol för att dokumentera projektet
              Kul! =)
              Jag lägger upp bilderna på Facebook sen.

Gör så även du, att du startar en egen tråd för ert lag, som ni kan uppdatera undan för undan.
              /Christian
              C.Brams

Check out:

Kommentera

Sparar...
              X