Hanar av Fundulopanchax scheeli

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olle A
    • January 2002
    • 1660

    Västra Götalands län: Hanar av Fundulopanchax scheeli

    Hanar av Fundulopanchax scheeli skänkes på grund av överskott. En färggrann, lättskött, fredlig killi som passar bra i sällskapsakvarier. Blir ca 5-6 cm. De finns mellan Stenungsund och Ljungskile i Bohuslän, och kan tas med in till Stenungsund eller till Uddevalla akvarieförenings möten.
  • Niclas fors

    • January 2022
    • 1

    #2
    Är intresserad av killi
    bor i ucklum så nära å bra
    mvh niclas
    har även räkor om intresse finns

    Kommentar

    • Olle A
      • January 2002
      • 1660

      #3
      Hej Niclas!
      Roligt att du är intresserad av mina scheelihanar! Om du ska in till Stenungsund någon dag, kan jag ta med mig några åt dig. Jag jobbar nämligen i centrala Stenungsund och kan lätt gå ifrån ett ögonblick. Annars går det förstås också bra att hämta dem hemma hos mig om du hittar - jag bor "mitt i urskogen" mellan Ödsmål och Svenshögen. Eller så kanske jag kan cykla till Ucklum någon dag, för det är ju fint väder. Hör gärna av dig om vilken variant som passar. I morgon ska jag på storauktion i Sarpsborg i Norge, och sälja en del av mina scheeli - de sista vuxna honorna och en hel del hanar. Men det finns åtminstone 4-5 hanar kvar (kanske fler) som du kan få. Yngel har jag ganska gott om, så snart har jag säkert en stam av båda könen igen. Räkor är jag inte intresserad av, och behöver inget i utbyte. Som sagt, hör gärna av dig så kan vi bestämma tid och plats.

      Olle

      Kommentar

      • Olle A
        • January 2002
        • 1660

        #4
        Du kan väl skicka ett mail till rehlieber(a)hotmail.com om saken. Med en liten ändring som jag tror att du förstår. Jag är inte inne här på zoopet så ofta numera.

        Olle

        Kommentar

        • Olle A
          • January 2002
          • 1660

          #5
          Du ska alltså byta ut (a) mot @ i adressen här ovan.

          Kommentar

          • Marten64

            • July 2012
            • 1020

            #6
            Hej Olle
            Jag är också intresserad av några stycken om det du skulle ha kvar några efter det att Niclas fått vad han vill ha. Jag bor i Göteborg.
            Hälsningar Johan
            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

            Kommentar

            • Olle A
              • January 2002
              • 1660

              #7
              Hej Johan!
              Eftersom Niclas inte har hört av sig mer, är det tveksamt om han fortfarande är intresserad. Jag ska nog inte till Göteborg under den närmaste tiden, men om du ska åt Stenungsundshållet får du gärna höra av dig på ovanstående mailadress. Jag har allt några scheelihanar kvar, som jag gärna vill bli av med.

              Olle

              Kommentar

              Arbetssätt...