Guppy hanar och ancistrus hona skänkes, kommer flytta och kan ej behålla dem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RebeckaL
    • October 2016
    • 3

    Stockholms län: Guppy hanar och ancistrus hona skänkes, kommer flytta och kan ej behålla dem

    Hej! Kommer flytta snart, och husdjur tillåts ej i boendet jag kommer flytta till. Har ägt akvarium och fiskar i cirka 5 år nu.
    Av någon anledning så har alla yngel som fötts i mina akvarium blivit hanar, och alla honor jag ägt har varit från djuraffärn och honorna har sedan 1 år tillbaka blivit rätt gamla och dött av ålder.
    Har bara guppy hanar kvar (som fötts i samma akvarium dem lever i nu). Så, dessa guppy hanar behöver nu ett nytt hem.

    Bryr mig rätt mycket om dessa fiskar och vill verkligen att dem ska hamna i ett bra hem. De är ej inavlade, och är väldigt hälsosamma hela bunten. Majoriteten är röda, en är rosa/lila/gul, och två är gula. Bilden jag tog blev väldigt dålig. Vissa av dem är redan över 1.5-2 år gamla. En gul hane tror jag är över 3 år gammal nu. Tog ej bild på ancistrus honan, men hon är ungefär 11 cm lång.

    Totalt så är det 13 hanar. Vill att den som kommer ta emot dessa har ett lämpligt akvarium och kan erbjuda dem ett bra hem. Guppysarna och ancistrus honan behöver såklart inte gå till samma hem. Ancistrus honan köpte jag 2.5 år tillbaka tror jag, men hon är nog runt 3 -4 år gammal nu. Om man vill så kan jag ge akvarium dekoration, växter, lysrör och filter/övrig akvarium utrustning också.

    Om någon i stockholmsområdet kan ta emot dessa guppy hanar, maila rebeckalindh99@gmail.com
    Om det är några frågor så fråga dem här nere i forumet.

    imgur bild på guppysarna: http://i.imgur.com/iF3UU1r.jpg
  • RebeckaL
    • October 2016
    • 3

    #2
    Hej! Alla fiskar har hittat nya hem nu

    Kommentar

    Arbetssätt...