Akvarieauktion i Göteborg den 17/09-2016

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #16
    Ursprungligen postat av Olle A
    Sådär ja! Med en dryg timmes marginal har jag nu registrerat lite auktionsgods. Hoppas att det blev rätt.

    Olle
    Ser på hemsidan att tiden för anmälan har skjutits fram till torsdag 15/9 kl. 21.00 så du hade god tid på dig
    Skickade för övrigt själv för en dryg timme sedan in en anmälan för att få ett registreringsnummer - vi får se om jag får det i tid. I så fall har jag några prylar över från loppmarknaden hemma hos mig som jag tänkte anmäla.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #17
      Ursprungligen postat av Olle A
      Sådär ja! Med en dryg timmes marginal har jag nu registrerat lite auktionsgods. Hoppas att det blev rätt.

      Olle
      Kanonbra! du kan registrera fram till imorgon 21.00, de ändrade tiden
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #18
        Ursprungligen postat av PiaJo

        Kanonbra! du kan registrera fram till imorgon 21.00, de ändrade tiden
        Tänkte det - väntar bara på reg.numret.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          #19
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Tänkte det - väntar bara på reg.numret.
          Hoppas du får det ikväll
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Olle A
            • January 2002
            • 1660

            #20
            När jag försöker klicka fram den uppdaterade listan över auktionsgods får datorn fnatt och det kommer en massa nya flikar. Hur gör jag för att kunna se den nya listan? Kommer jag att få ett mail om vilka gods jag har fått registrerade? Det hade varit bra med en läsbar bekräftelse på detta.

            Olle

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #21
              Det ligger en uppdaterad lista till höger på denna sida http://www.gcas.nu/Hoestauktion-2016/ - den är i alla fall så pass uppdaterad att det som jag la in tidigare idag har kommit med
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Olle A
                • January 2002
                • 1660

                #22
                Det är just den listan jag inte lyckas öppna.

                Olle

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48147

                  #23
                  OK - jag hade i alla fall inga problem att öppna den och det var ju en vanlig pdf så det borde inte vara några problem
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #24
                    Ursprungligen postat av Olle A
                    När jag försöker klicka fram den uppdaterade listan över auktionsgods får datorn fnatt och det kommer en massa nya flikar. Hur gör jag för att kunna se den nya listan? Kommer jag att få ett mail om vilka gods jag har fått registrerade? Det hade varit bra med en läsbar bekräftelse på detta.

                    Olle
                    Nu bör du ha fått en bekräftelse via mail - jag har i alla fall fått min
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Olle A
                      • January 2002
                      • 1660

                      #25
                      Ja, nu har jag också fått min bekräftelse. Tidigare idag var jag inne på biblioteket i Stenungsund, där jag kunde konstatera att pdf-filen inte gick att öppna på de allmänna datorerna där heller. Däremot kunde jag öppna den när jag fick låna en av personalens egna datorer. Men nu vet jag ju att allt är med, så jag ska snart börja plocka ihop mina gods. Vi ses i morgon!

                      Olle

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        #26
                        Tack för en supertrevlig auktion!
                        Stort tack till arrangörer, sponsorer, säljare och köpare!

                        köpte väldigt fina guppys, poecilia cf kempesi och en rot som kommer bli fantastiskt bra till kommande apistogramma
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          #27
                          Poecilian verkar intressant (lär dock heta kempkesi). ser fram emot lite artfoton på den även om det nu uppenbarligen kanske inte är P. kempkesi
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            #28
                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Poecilian verkar intressant (lär dock heta kempkesi). ser fram emot lite artfoton på den även om det nu uppenbarligen kanske inte är P. kempkesi
                            Helt rätt Kjell, den heter kempkesi trött i både huvudet och benen ikväll
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Bygert
                              • March 2010
                              • 2169

                              #29
                              Jo, det var trevligt med auktion. Fast det är två saker man borde göra nåt åt. Det ena är att det fanns några banditer som envisades med att bjuda över mig på de riktigt intressanta fiskarna. Såna typer borde inte släppas in. Det andra problemet är att jag nu ser en klar tendens i att såna här auktioner i Göteborg är förödande för bilar. Vad är det för trams, är det Kjell Fohrman som sitter med nån liten voododocka av min bil som han stoppar nålar i? Hur som, gör nåt åt det, det blev dyra fiskar det här.
                              Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48147

                                #30
                                Ursprungligen postat av Bygert
                                Jo, det var trevligt med auktion. Fast det är två saker man borde göra nåt åt. Det ena är att det fanns några banditer som envisades med att bjuda över mig på de riktigt intressanta fiskarna. Såna typer borde inte släppas in. Det andra problemet är att jag nu ser en klar tendens i att såna här auktioner i Göteborg är förödande för bilar. Vad är det för trams, är det Kjell Fohrman som sitter med nån liten voododocka av min bil som han stoppar nålar i? Hur som, gör nåt åt det, det blev dyra fiskar det här.
                                Jag tänkte på dig - tänk så mycket pengar du sparade när andra bjöd över dig

                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...