Någon som fått föl?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NathalieBorgman
    • June 2008
    • 218

    Någon som fått föl?

    Tänkte kolla här om det finns nå hästmänniskor
    som har tagit föl på nån utav sina hästar?
    Har nämlingen två ston som ska föla runt midsommar,
    det är altså bara 3 månader kvar, och lite nervöst

    ena är min första häst ett kallblod vid namn Moa Hits
    dödd 99 och betäckt med Svall Ivar

    Andra är ett varmblod vi köpte för ca två år sedan som skadade sig
    och inte kan springa på travat längre, hennes namn är Cha Faile och är född 03 hon är Betäckt med Scarlet Knigt
  • Guest

    #2
    Jag har haft egna föl, samt arbetat på stuteri.

    Tror att hur stor kunskapen än är så oroar man sig alltid över sina egna hästar när de skall föla. Fömodligen eftersom det är så kort tid man har en chans att agera på om något skulle gå fel.
    Det sista fölet jag tog på mitt Islandssto fick komplikationer, efter det svor jag på att aldrig äventyra det livet jag redan hade.
    Men allt slutade bra...

    Kommentar

    • NathalieBorgman
      • June 2008
      • 218

      #3
      Ne det är väl så, allting kan ju hända, och oftast är veterinär nån mil bort.
      Håller tummarna för allt går bra för båda fölen/mammorna. Ingen i min familj (jag, mamma, pappa) har haft föl tidigare. Så det blir nya erfarenheter för allihopa.
      Imon är det nå abortvirus vaccin som ska tas igen.
      nån som har nått roligt namnförslag på det blivande varmblodsfölet?
      Kallblodsfölet har två preliminära namn Hingst: Vilding Hilding Sto: Vilda Hilda

      Kommentar

      • sandrorita
        • August 2010
        • 218

        #4
        Min granne har nu två fjolårföl. Ett skäcksto och en större, brun med bläs. Vet dock inte om det är ett sto eller hingst. Jag skulle ta föl ifjol på min shettis men gjorde det inte. Hoppas att de blir fina! lycka till

        Kommentar

        • roosterboy
          • September 2010
          • 1094

          #5
          Själv så fick man (eller ah familjen) hem ett oldie föl från tyskland denna afton :>
          All we are, we are.

          Kommentar

          Arbetssätt...