Hästzebra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    #31
    Ursprungligen postat av Piscator
    <-- Min mamma var en malawiciklid..

    Förlåt om jag skrattar litegrann.. Det kan inte ha varit lätt.
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

    Kommentar

    • Inka
      • July 2005
      • 1233

      #32
      Var den finaste häst-zebrakorsning jag sett iaf. har bara hört ordet zebroid förr om dessa...
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

      www.kvitter.n.nu

      Kommentar

      • Inka
        • July 2005
        • 1233

        #33
        Fast tydligen är det ett samlingsnamn för alla korsningar vars mor eller far är zebra.
        Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

        www.kvitter.n.nu

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #34
          Ursprungligen postat av Tors hammare
          Är det Artbildning, DNA och Tropheus av Ad Konings (Ciklidårsboken volym 3) du menar ?
          Ja
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Tors hammare
            • April 2007
            • 572

            #35
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Ja
            Ok, den är ju väldigt intressant och bra skriven (dvs lättförståelig).

            Men jag förstår din och hans kritik, även om jag inte läst den undersökning som han är kritisk till.
            ---------------------------------------------------------

            Synd att ni slutat ge ut ciklidårsboken, för dom är väldigt bra.
            Senast redigerad av Tors hammare; 19 July 2007, 16:28.
            Mvh Peter

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #36
              Ursprungligen postat av Tors hammare
              Ok, den är ju väldigt intressant och bra skriven (dvs lättförståelig).

              Men jag förstår din och hans kritik, även om jag inte läst den undersökning som han är kritisk till.
              Men som jag skrev ovan så har nu Sturmbauer gjort en ny undersökning och enligt Ad (jag har inte läst den) var betydligt mer logisk (eller mindre ologisk) - så någon gång i framtiden (även om vi nog har rätt många år dit) så kan vid säkert "begrava Linné" och göra om hela artbegreppet med hjälp av DNA.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Tors hammare
                • April 2007
                • 572

                #37
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Men som jag skrev ovan så har nu Sturmbauer gjort en ny undersökning och enligt Ad (jag har inte läst den) var betydligt mer logisk (eller mindre ologisk) - så någon gång i framtiden (även om vi nog har rätt många år dit) så kan vid säkert "begrava Linné" och göra om hela artbegreppet med hjälp av DNA.
                Ja det skulle vara intressant och se vilka och hur pass omfattande förändringarna blir.
                Mvh Peter

                Kommentar

                Arbetssätt...