Någon som provat/känner någon som provat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johannesnk
    • January 2006
    • 182

    Någon som provat/känner någon som provat?



    tacksam för svar! =)
  • Glajdarn
    • November 2004
    • 270

    #2
    Känner ingen som provat och har ej heller själv provat... Dock är jag mycket skeptiskt till behandlingen. De talar om energifält och annat på sin hemsida, vilket jag tycker borde göra att man drar åt sig öronen omedelbums! De hänsvisar också till vetenskapliga studier - men det står ingen stans att finna att dessa skulle ha blivit granskade och publicerade i någon vetenskaplig tidskrift, vilket i sjukvårdssammanhang är ett krav för att kunna tas på allvar.
    "This is a lighthouse. Your call."

    Kommentar

    • IaMtHeJoKe
      • November 2005
      • 416

      #3
      Jag har inte tagit emot just den här behandlingen men jag har tagit sprutor mot pollen....förr var jag allergisk mot det och katter...nu känner jag nästan ingenting av det

      Kommentar

      • Danne_K
        • February 2005
        • 1034

        #4
        tror ju att man skulle ha hört mer om dom. om det nu skulle vara så bra som dom påstår.

        Kommentar

        • Nils Holmström
          • November 2004
          • 2195

          #5
          enligt sidan på aftonbladet som de länkar till skulle det gå till såhär:

          Teorin bakom metoden:
          När kroppen utsätts för ett allergiframkallande ämne börjar cellerna svänga efter ett särskilt mönster för att försvara sig. Svängningen orsakar besvär, till exempel klåda.
          Genom att utsätta cellerna för spegelvända signaler kan svängningen stoppas. Det blir som när två motsatta vågor möts i vattnet - de släcker ut varandra.

          Så går det till:
          1 Apparaten räknar ut det allergiframkallande svängningstalet och spegelvänder det.
          2 Det nya svängningstalet förs in i kroppen via sensorer som patienten har i händerna.
          3 Signalen når cellerna som sätts i balans.
          Detta är inget annat än kvalificerat skitsnack! Allergi orsakas av ett överaktivt immunförsvar och inga jävla svängningar! All eventuell effekt är placebo.
          222 liter Malawi

          Kommentar

          • Nils Holmström
            • November 2004
            • 2195

            #6
            De skriver även om sin akupunktur:

            Vi erbjuder kinesisk akupunktur i Halmstad. Den används för att skapa balans i kroppens energisystem (även kallat meridianer). Man får då tillgång till en bättre läkningskraft.
            Energisystem? Meridianer? Drar de ut den här infon ur sina egna arslen eller? Ursäkta för det hårda språket, men är det något som gör mig arg är det kvacksalveri!
            222 liter Malawi

            Kommentar

            Arbetssätt...