igelgottungar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • whiplash
    • August 2006
    • 2

    igelgottungar

    hittade en igelkottfamilj i min trädgård med minst 4 ungar. problemet är att jag har en damm intill deras bo. kan igelkottar simma? annars måste jag nog flytta dom. tacksam för svar
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    kan inte alla djur simma? men kan dom inte simma är dom väl inte så dumma så dom hoppar i dammen
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Dom ska tydligen kunna simma. Men man måste ju se till så att dom inte har några problem att ta sig upp igen
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • whiplash
        • August 2006
        • 2

        #4
        det har visat sig att dom inte kan simma, inte små ungar iaf. 2 har ramlat i dammen, en av dom dog men vi lyckades rädda den andra. problemet nu är att medan vi tog hand om den försvann mamman med de andra ungarna. så nu sitter vi här med en skrikande igelkottunge... vad gör man?

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Så tråkigt. Trodde inte heller att dom simmade men googlade och stod att dom simmade. Kanske berodde på att det var en unge som du sade.
          Hittade en intressant länk.... http://www.guteinfo.com/kultur/?id=1026
          Senast redigerad av eriahl; 11 August 2006, 10:17.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • lenis3
            • June 2004
            • 2254

            #6
            prova att ringa lokala veterinären, de kanske vet vad man ska göra.

            är du hundra på att mamman inte är i närheten? hon kanske gömmer sig och kommer och hämtar ungen när människorna är borta?
            så är det iaf ofta med "övergivna" fågelungar..
            Min zoon
            Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

            Kommentar

            Arbetssätt...