Zoopetritt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • muppins
    • September 2002
    • 1629

    Zoopetritt

    Eftersom detta ämne kom upp i Zoopet Väst-tråden så tänkte jag att man skulle starta en ny tråd om detta.
    Vi ( Maria - Sjöjungfru, Morellen. Annsan och jag ) gjorde ju en himla trevlig tur på islandshästar i maj förra året.

    Jag vill definitivt göra om det, finns det någon mer som är intresserad?
    I så fall, någon som har något bra förslag på ett ställe som inte ligger alltför långt bort?
    /muppins


  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #2
    Jag är intresserad om det är i närheten och inte är för dyrt. Gärna något annat än små islandshästar med. Jag vill ju inte gärna slå knäna i backen *s* Är ju 176 lång.

    Tyvärr så känner jag bara till ställen med små islandshästar (med dåligt rykte) samt ställen med nordsvenskar och ardenner (dom ställen jag tipsa om förra året som verkar bra, ett hade någon hört något negativt om om jag inte minns fel)
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • Morellen
      • November 2003
      • 4349

      #3
      jag vill ju gärna ut igen, frågan är bara vart vi skall ta vägen.
      gärna nått ställe som kan dela på vana och ovana så att alla får en chans att hänga med. Det var ju kul sist när alla var vana och kunde hålla ett högt tempo (aj, min rumpa!) Men samtidigt var det väl några osm inte kunde följa med eftersom hon krävde ridvana?
      Förslag på ställen och datum? Jag skall försöka komma på något bra ställe...
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

      "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

      Kommentar

      • Morellen
        • November 2003
        • 4349

        #4
        stället med nordsvenskar hade jag hört rätt stark kritik mot... stället med ardennrar verkar ljuvligt! Det är väl där man kan åka häst och vagn med? (i så fall kan ju Lenmar hänga på utan att riskera baddräktssäsongen? )
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

        "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
        (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

        Kommentar

        • muppins
          • September 2002
          • 1629

          #5
          Åh, jag hittade ett perfekt ställe...
          Och så ligger det i Båstad...typiskt!
          ( www.westfield.nu )
          Annars hade det ju varit perfekt.
          Olika sorter och storlekar på hästarna, tex Irish Cob, nordsvensk, halvblod, connemara ( jag rider gärna mindre och lättare hästar )...
          Verkar jättehärligt...
          Men det blir nog svårt att hitta ett liknande ställe som ligger närmare Göteborg.
          /muppins


          Kommentar

          • Marie J
            • January 2004
            • 10616

            #6
            Wow! Dit skulle jag tänka mig att åka till.

            Man kan säkert matcha ihop det med en liten grillning. Har svårt att släppa det med ridtur kombinerat med ridningen *s*

            Lite långt att åka men jag kan absolut tänka mig att åka dit ner om vi är fler som ska neråt och då kan dela på bensinkostnaden. Priserna var väldigt bra med tycker jag.
            /Marie.

            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

            Kommentar

            • C.Ciklid
              • February 2005
              • 12055

              #7
              Då jag inte följt den andra tråden så vet jag inte hur långt bort det får vara... Själv har jag kikat runt på olika typer av spa med ridning. Hittade ett som var av mitt intresse. http://www.stressa-av.nu/ Funderar på en helgtur med en kompis framåt slutet av april eller maj. Får se om min familjs flytt tar alla pengar Skulle verkligen behöva en paus från barn och vardagen..
              //Camilla
              De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

              Kommentar

              • muppins
                • September 2002
                • 1629

                #8
                Visst ser det härligt ut!
                Man har nog en härlig utsikt från hallandsåsen...
                Och hästarna ser ju underbara ut...
                Synd att ni har så långt tll Båstad. För mig är det ju inte alls långt, det väl ungefär en kvart att åka dit.
                Tycker heller inte att det var så farligt dyrt.
                /muppins


                Kommentar

                • muppins
                  • September 2002
                  • 1629

                  #9
                  Ja, det i Österbymo ser ju också underbart ut...
                  Ligger ju nästan "hemma".
                  Tycker om när de har olika sorters hästar, så att alla kan få någon som passar i storlek och typ.
                  /muppins


                  Kommentar

                  • C.Ciklid
                    • February 2005
                    • 12055

                    #10
                    Älskar nordisar. När vi flyttat funderar jag på att skaffa en nordis eller ardenner. Har hålt på med travare sedan jag var 4 år, men de skogstrollen är speciella.
                    //Camilla
                    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                    Kommentar

                    • Maria - Sjöjungfru

                      • January 2004
                      • 4236

                      #11
                      Åååh!! Det ser helmysigt ut. Jag vill gärna med, fast jag vet inte om det funkar. Min stora tar studenten nu i vår och jag känner redan vilket jättehål det gräver i min stackars plånbok. Men jag säger inte nej helt och hållet. Lovar att hålla mig uppdaterad.
                      Ett alternativ finns kanske här:
                      Maria - Sjöjungfru

                      Kommentar

                      • C.Ciklid
                        • February 2005
                        • 12055

                        #12
                        Det med haflingers verkar också mysigt, men jag strävar lite åt spat... har inte ridit på 4-5år.. kommer nog bli öm där bak En helkroppsmasage efter ridturen skulle inte sitta helt fel. Pengarna styr som sagt..
                        //Camilla
                        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                        Kommentar

                        • Morellen
                          • November 2003
                          • 4349

                          #13
                          jag gillade Marias förslag. De hade en sextimmarsritt där som lät lockande... Hyfsade priser med - Fast en bit att åka...
                          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                          Kommentar

                          • muppins
                            • September 2002
                            • 1629

                            #14
                            jag gillade Marias förslag.
                            Mmmm...det såg också härligt ut. Fast jag tyckte det var dyrt.
                            1000 kr för 6 timmar....
                            Senast jag var ute på en 6-timmarstur så betalade jag 635 kr och då ingick lunch och fika. Fast det var ju islandshästar....

                            Haflinger är jag faktiskt också väldigt sugen på.
                            Det ska finnas ett ställe här i närheten ( Simlångsdalen ) där de har turridning på haflinger.
                            Tyvärr så finns det ingen information om turer eller priser på deras hemsida.
                            Senast redigerad av muppins; 29 March 2005, 20:14.
                            /muppins


                            Kommentar

                            • Marie J
                              • January 2004
                              • 10616

                              #15
                              Jag gilla muppins förslag mycket bättre. Hafflinger är söta och rara men ack så små....
                              /Marie.

                              Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                              En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...