hästar....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bea92
    • April 2004
    • 35

    hästar....

    Hej!
    Jag är en häst-tokig tjej som har fyra frågor....

    1.Ungefär hur mycket kostar det att rida?
    2.Ungefär hur mycket kostar en häst?
    3.Om man köper en häst men inte har ett stall kan man hyra en plats på ett stall?
    4.om man nu kan hyra en plats på ett stall hur myckat kan det ungefär kosta?

    Tack på förhand...!
    Har ett 66,15 Liters akvarium.(utan vatten) och i det "akvariumet" har jag två st sibiriska dvärghamstrar. Ena heter
    Shadows och den andra heter Rocky.
    dem e mina små dammtussar
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

    #2
    Hej
    1. beror mycket på var du bor, titta i telefonkatalogen och ring till de ridklubbar som ligger i närheten av dig och fråga dem vad det kostar.
    2. det beror helt på vilken häst det är. Priset varierar mycket. Tänk också på att förutom hästen måste du ha försäkring, sadel, träns ryktsaker mm. Dessutom skall den ha mat, nya skor och den kan bli sjuk så du får betala veterinären.
    3. Ja det kan du göra.
    4. Svårt att säga, det beror på var du bor, om du bara skall betala för stallplats eller även för mat, hjälp med skötsel osv.

    Man skall inte köpa en häst för att lära sig rida. Det är ingen bra idé. (vet inte om det var det du funderade på min vill ändå varna)En häst kostar pengar och tid.
    Om du är intresserad av hästar så ta kontakt med en ridklubb. Även om du inte kan börja rida just nu kanske du kan vara med i stallet och lära dig mer om hästar och deras skötsel.
    Du kanske kan få bättre prisuppgifter om du går in på någon hästsida och ställer samma fråga.
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

    Kommentar

    • Bea92
      • April 2004
      • 35

      #3
      tack för svaret

      MVH Bea...!
      Har ett 66,15 Liters akvarium.(utan vatten) och i det "akvariumet" har jag två st sibiriska dvärghamstrar. Ena heter
      Shadows och den andra heter Rocky.
      dem e mina små dammtussar

      Kommentar

      Arbetssätt...