Hjälp min pudel styr mitt liv...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tricella
    • October 2002
    • 1052

    Hjälp min pudel styr mitt liv...

    Rätt roligt att se programmet som visar vanliga människors mani över sina husdjur.

    Intressant att se den, i NCS så välkände, Sverre Sjölander i två program på en dag. Först i "Ett med naturen" om ifall fiskar "pratar" via olika ljud och andra beteenden...sedan i just detta program "Hjälp min pudel styr mitt liv".

    Vissa bitar kan man känna igen sig...jag har en känsla att om jag hade en lägenhet eller ett hus stort nog så skulle det fyllas av akvarier...
  • ViZiR
    • December 2003
    • 490

    #2
    heheh.. det är du inte ensam om! Bara man har pengar så..
    Ja kollar också på det nu.
    <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
    </font id="Comic Sans MS"></b>

    Kommentar

    • Morellen
      • November 2003
      • 4349

      #3
      varför vänta? Man kan ju fylla lägenheten redan nu *s*
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

      "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

      Kommentar

      • Maria - Sjöjungfru

        • January 2004
        • 4236

        #4
        Hade gärna utökat lite oxå, men möter på visst motstånd från en viss sambo, dessutom finns det inte så väldans mycket plats kvar i det lilla huset. Men ett "litet" kar till hade man säkert fått plats med. hehehehehehe
        Maria - Sjöjungfru

        Kommentar

        • Tricella
          • October 2002
          • 1052

          #5
          Det är samma för mig. Jag har ett 375L i sovrummet (ej uppskattat) och två 105L i hallen på våran 2:a...

          Om jag ens skulle börja munna på "nytt större ak..." så skulle jag nog åka på en örfil...eller en skilsmässa.

          Kommentar

          • Maria - Sjöjungfru

            • January 2004
            • 4236

            #6
            Nja, i sovrummet skulle jag nog inte kunna ha nå´t kar, fixar inte att sova när det bubblar, surrar och har sig hahahaha. Man får väl vänta tills nå´n av "kottarna" flyttar hemifrån så får man ju ett helt rum ledigt! Eller?
            Maria - Sjöjungfru

            Kommentar

            • Tricella
              • October 2002
              • 1052

              #7
              Det låter ingenting ifrån mitt kar...jag kör med två stycken Eheim ytterfilter av Classic modellen (2217 och 2213). Helt suveränt.

              Däremot kan jag höra bubblandet ifrån köket av det lilla yngelkaret, 20L som står på mikron, genom luftpumpens ljud (instängd i ett köksskåp).

              Kommentar

              • Maria - Sjöjungfru

                • January 2004
                • 4236

                #8
                Vågar inte ens tänka på reaktionen om jag skulle föreslå detta.
                Har en vägg mellan sovrummet och vardagsrummet där man skulle kunna ha ett riktigt stort kar "genom" väggen. Fast väggen är ju ockuperad av TV och annat tjafs .
                Men det hade varit klart läckert!
                Maria - Sjöjungfru

                Kommentar

                • Lenmar
                  • February 2004
                  • 6154

                  #9
                  Säger bara: 3 rok = 4 akvarier och jag som tyckte fiskar var läbbiga!!

                  Jenny
                  Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                  Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                  Kommentar

                  • Morellen
                    • November 2003
                    • 4349

                    #10
                    Konstigt att sambos skall vara så motsträviga? Jag har trots detta lyckats knö in fyra akvarier i en tvåa. (plus en katt, en hund, en sköldpadda och vi två människor då) Bara mysigt att trängas lite och både badrummet och köket saknar fortfarande kar... Snäcklekare lär ju vara kul försöker jag nu förklara för sambon som muttrar nått om "alldeles för många akvarier" *s*
                    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                    Kommentar

                    • Tricella
                      • October 2002
                      • 1052

                      #11
                      Jepp...3 eller 4 rok letar vi efter. Då har jag blivit "lovad" ett kombinerat akvarie och datorrum. Men nu är ju en liten på G så jag har en känsla av att ett avtal kommer att brytas...

                      Kommentar

                      • imported_n/a
                        • March 2003
                        • 320

                        #12
                        Haha ,jag känner igen mej så det står härliga till,min son ska flytta nu i maj skiftet , förstå om jag skulle börja "klä" väggarna där med flera burkar ,näärå,håller faktiskt bara på med ETT projekt nu,har lagt ner dom andra "små" projekten.."Duktigt" va!?
                        M-L

                        Kommentar

                        • heeke
                          • April 2003
                          • 5033

                          #13
                          Min sambo har föreslagit att vi ska skaffa en ställning med odlingskar.
                          Jag har det bra ja =)

                          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                          Kommentar

                          • Maria - Sjöjungfru

                            • January 2004
                            • 4236

                            #14
                            Vi får väl hoppas att vi andra har det bra på annat sätt då!

                            Vi vill ju trots allt behålla dom. Sambona alltså.
                            Maria - Sjöjungfru

                            Kommentar

                            • gugges
                              • May 2003
                              • 893

                              #15
                              Min sambo uppmuntrar en ställning med akvarieroch föreslår att vi ska kasta ut köksbordet

                              Jag har 4 akvarier i en 2:a
                              Guardians Of Catfish - www.goc.se

                              Kommentar

                              Arbetssätt...