Hästar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nettrax
    • February 2002
    • 790

    Hästar

    Hejsan. Undrar bara om det finns nån som har hästar som hobby här?
    Mvh. Ninni
    Förhoppningsvis snart ägare till en röd tabby/vit crx kille
  • muppins
    • September 2002
    • 1629

    #2
    Jodå..fast tyvärr blir det inte så mycket ridning nuförtiden...
    /muppins


    Kommentar

    • B-ianca
      • February 2003
      • 618

      #3
      Jajamensan, rider 1-2 ggr i veckan och tycker det är roligare än nånsin!
      -----------------------
      B-ianca/www.frogpage.se
      http://leguaner.se
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=71680

      Kommentar

      • Cuaifeach
        • March 2003
        • 92

        #4
        Japp, hästarna är min story hobby även om de inte får lika mycket tid nu som jag skulle önska. Tycker att CSN ska sponsra alla hästgalningar med extra pengar.

        Kommentar

        • TaNk girL
          • July 2003
          • 153

          #5
          Uppvuxen på hästryggen. Mamma har ett mindre stuteri. Numera rider jag bara när jag är i skåne och hälsar på.
          ***Var ska man lägga näsan om inte i blöt?***

          Kommentar

          • Mariaa
            • January 2002
            • 591

            #6
            Hej!
            Jag rider jag också. Har väl ridit i ca 11 år. Red tidigare på ridskola men har nu börjat rida ett svenskt halvblods sto. Hennes ägare studerar och har därför inte riktigt tid för henne. Dessutom så har hon massa barn att ta hand om. Jag bara älskar att rida. Det finns nog inget härligare. Fast ibland blir man ju vansinnig. Som när man springer runt 1 timme och jagar en liten elak ponny som rymt ur hagen precis när det börjar störtregan och åska. Då är man inte så glad :-(.
            Mvh Maria

            Kommentar

            • nettrax
              • February 2002
              • 790

              #7
              Vad trevligt att här finns fler hästfantaster =)
              Själv har jag ridit runt tio år och har gått hästlinjen på naturbruksgymnasium. Min familj nu fyra egna hästar hemma. Två halvblod en D- ponny och en shettis. Om en månad får vi dessutom hem två Welsh Mountain fölisar - längtar.
              Hoppas att det kan bli lite hästsnack här.
              Mvh. Ninni
              Förhoppningsvis snart ägare till en röd tabby/vit crx kille

              Kommentar

              • kia
                • August 2003
                • 366

                #8
                Jag har ridit på ridskola till och från sedan jag var liten. För 8 år sedan förverkligade jag min flickdröm och köpte en häst. En nordsvensk travare. När jag för fyra år sedan fick barn räckte varken tid eller pengar till. Sedan började jag på ridskola igen, men kunde inte få upp den rätta entusiasmen av att trampa runt i manegen. Jag saknar de långa härliga uteritterna!!
                Nybörjare, Nivå II .
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=121760
                "Den som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls".

                Kommentar

                • Jonas.E
                  • May 2003
                  • 199

                  #9
                  jag har ridit två gånger. en ena gången på en ponny på en marknad i tomelilla, fram o tillbaka 25 meter, kostade 15kr. Den andra gången så fick jag rida själv i en hage, dvs ingen som ledde mig =) då red jag på en vit häst, mtycket roligt. Sen har det inte blivit mer hästridning ...........
                  Mvh Jonas

                  Mbuna Rocks

                  Kommentar

                  • Mariaa
                    • January 2002
                    • 591

                    #10
                    Hej!
                    Jag tycker att fler borde testa att rida. Speciellt killar, som inte så ofta brukar ha testat det mer än på barnridning. Det är en mycket härlig känsla att kunna ha full kontroll över ett så stort djur, kanske i full gallopp på en äng, eller kanske få hästen att dansa omkring på en ridbana och gå precis dit man vill på precis det sättet man vill. Killar tycker nog ofta att det ser töntigt ut att gå runt runt i ett ridhus, men det är ju så mycket mer än det. De flesta killar skulle nog tycka att det är ganska läskigt att gå sakta runt i ett ridhus sittandes ca 160-170 cm upp i luften.
                    Mvh Maria

                    Kommentar

                    • Bimbolina
                      • June 2003
                      • 11

                      #11
                      klart jag e hästtokig!!
                      har ju 2 själv! En isis och en travare!!
                      Jag e inte korkad - jag har bara otur när jag tänker!

                      Kommentar

                      • alie
                        • February 2003
                        • 427

                        #12
                        Jag red när jag var liten och hyrde häst på somrarna. Nuförtiden har jag inte tid, men jag har alltid sagt att jag ska köpa häst när jag blir pensionär!

                        Kommentar

                        • Tokfia
                          • September 2003
                          • 141

                          #13
                          På tiden me ett häst ämne!!
                          hejhej!
                          kul att det finns fler än jag som är "hästfjollor" för finns det någe härlagare än att galopera i full karula över en stubbåker?
                          eller köra fort me en travare? inte för mig iallfall!
                          nettrax: vilket gymnasium gick du på?
                          har nämligen oxå gått hästutbildningen... på kvinnersta skolan i örebro (rekomenderas inte!!) har ridit 13 år... haft egen häst i 11 så man har snappat upp en helt del! nästa häst som kommer till mitt stall är en nordsvensk travare!! dom är ju så hääääärliga!!
                          mvh // Tokfia
                          Och som ni alla vet... Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=155933

                          Kommentar

                          • hgus
                            • July 2003
                            • 221

                            #14
                            Jodå, jag har ridit lite grand, tyvärr är jag dock pälsdjursallergiker, så jag kan inte vara i ett stall.

                            Särskilt härligt var det att rida på min kusins häst som är westerntränad, känslan i att ha helt lösa tyglar och tala om för hästen vad den skall göra genom små viktförskjutningar i sitsen är fantastisk, verkligen häst och ryttare i harmoni.

                            Så visst kan killar gilla ridning.

                            Min flickvän har tagit upp ridningen igen, hon red hela sin skoltid och haft uppehåll under universitetsutbildningen, men nu har hon börjat igen i Skövde där hon nu arbetar som AT-läkare. Hon är -riktigt- hästtokig.

                            Kommentar

                            • skadedjur
                              • September 2003
                              • 188

                              #15
                              självklart älskar man ridning!! har ridit privathästar sen jag föddes och lägg till det 10 år på ridskola. planerar att förverkliga den eviga drömmen om en egen häst nästa sommar. äntligen!
                              // Karolina //
                              "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

                              Kommentar

                              Arbetssätt...