Hästintresse?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LLL
    • July 2009
    • 328

    #31
    Har ridit i 15år typ. Tävlat mvs dressyr och mvs hoppning. Här har vi Jazzi Å e. Jazz Time ue. Rubinstein Hannoveranare född -05. Som bara är en bebbe än
    Bifogade filer

    Kommentar

    • Ouscazz

      • February 2009
      • 910

      #32
      Mitt Engelska Fullblod Z'Ore.
      Bifogade filer
      www.diskusforum.se
      www.loricariidae.se

      Kommentar

      • dalmatin
        • February 2008
        • 170

        #33
        Jag rider på PRK (Piteå ridklubb). Är inne på mitt sjunde år nu. Jag var senast till stallet igår och red dubbelpass pga. att mamma inte kunde rida med sitt onda ben... det gick bra på båda lektionerna, på "min" lektion red jag barbacka på en ponny som heter Garpur, en blandras mellan islandshäst och nordsvenk och på "mammas" lektion red jag en D-ponny som heter Mr X. Nästa gång jag ska rida ska jag komma ihåg att ta med mig äpplen också .

        Kommentar

        • Pliina
          • January 2010
          • 292

          #34
          LLL och Ouscazz: Ser supertrevliga ut båda era hästar!

          Mina är billiga idag... Travarstoet började brunsta och tryckte rumpan mot elstängslet. Ena valacken drog då i hennes täcke och viftade med frambenen samtidigt som hon flaxade med bakbenen. Livsfarligt!
          Såg det här när jag hade släppt ut och åkte förbi hagarna på väg hem. Var bara att backa tillbaka och börja bygga T-kors... När jag äntligen var klar med det så hade nått/några av stona knäckt 2 stolpar på olika ställen i hagen, har aldrig hänt förut! Kul att försöka slå stolp i 1m snö, när man dessutom är knappt över 160 själv. Kom hem 3 timmar senare och var inte på bra humör alls...

          Kommentar

          • keen-eyed
            • January 2009
            • 409

            #35
            Ursprungligen postat av Pickles
            Keen-Eyed: Jag har beundrat kusen på din avatarbild flera gånger! Trevligt att få se fler exempel. xD De är så härliga kusar.
            Kör ni med dem också eller är det bara ridhästar?
            Ja, det är riktigt härliga hästar med en hel del envishet
            De är körda och körs en del, jag håller mig dock till ridningen bara än så länge.

            Lite mer bilder på hästarna..
            Bifogade filer
            &

            Kommentar

            • gladys
              • March 2005
              • 1962

              #36
              Vad jag rider?? Brukar låna en häst då och då.
              Nädå, är väl buskryttare antar jag men brukar vara med på hopp och dressyrträningar ibland.
              Rider när andan faller på och/eller tillfälle ges. 1-2 ggr i veckan.
              Morötter - äter jag mest själv.
              Har haft fler blåmärken än jag kan räkna till, tror jag.. Håller inte räkning.
              Quidquid latine dictum sit, altum viditur

              Kommentar

              • Pickles
                • October 2009
                • 1155

                #37
                Hopp!
                Äventyr i helgen - hästen jag rider är något av ett speciellt projekt. En hingst som efter nyår fyller nio och som aldrig sedan modern åkte haft kontakt med andra hästar. Jag red in honom i somras och tadaaa! Helt plötsligt finns nya hästar i området, och jag var naturligtvis pigg på ridsällskap!
                *ler* Det var ett äventyr, men jag är så stolt äver den stora, svarta klumpen att jag kan spricka - så väl uppförde han sig. Mycket prat men lite låda, så att säga.

                Det enda jag har som bevis på äventyr är ett stort, fett blåmärke på ena vristen sedan den andra kusen talade om just Hur nära en struttande hingst egentligen får komma... och hur mycket jag slappnat av. *flin*
                Sorgligt att säga har jag inga bilder... Men ni andra har postat sådana fina att jag tycker att jag slipper så länge. ; )

                Bara tvungen att ventilera lite lycka.
                Litet steg för somliga men ett stort steg för Ruben. Han får äntligen vara häst!
                "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                ~25l vatten

                Kommentar

                • Estetfjortiz
                  • March 2009
                  • 365

                  #38
                  *Räcker upp handen* här är en hästintresserad!

                  Har två egna hästar i ett eget stall med stora fina hagar där hästarna går ute dygnet runt både sommar och vinter (när vädret inte är allt för dåligt).
                  Min ögonsten Zarika är ett 11 årigt varmblod som jag haft sen hon var 5 år.
                  Sen har vi även ett fullblod som heter Be by me men kallas Minus som fyllde 8 år nu i mars.
                  Är även hästvakt till min kompis fjording Kajsa Kavat och ska vara det i ett år.

                  Red in Zarika när jag fick (ja fick gratis ) henne och sen hon fick smak för att galoppera i full fart är det de enda hon gör. Rider henne med en "läderring runt halsen" (utan sadel och träns) när vi tränar, ibland med grimma. Dock inte när vi busar i skogen.

                  Fullblodet Be by me tränas men har ryggproblem så rids inte så ofta.

                  Zarika 2 år sedan

                  Zarika och grannens ko

                  Fullblodet Be by me
                  Senast redigerad av Estetfjortiz; 09 April 2010, 18:13.
                  HETER NU MERA UNDERVATTEN!

                  Kommentar

                  • sandrorita
                    • August 2010
                    • 218

                    #39
                    Har ridit sen jag var fem. Rider fortfarande. Har nordsvensk och shettis nu. Har haft varmblod, islandshäst, arab, gotlansruss och connemara. Har haft flera av varje ras. Som tur är har mina grannar ett större stall med ca. 19 - 22st hästar så jag har perfekt att gå ner til derasl ridhus 60 gånger 22 meter + utebana att gå till när jag vill. Det är helt perfekt. Kan inte klaga

                    Kommentar

                    Arbetssätt...