Spindeln som inte är ett terrariedjur

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilla Damen
    • February 2008
    • 2649

    #31
    Hur katten kan man vara rädd för något så litet som en spindel? Ja säg det, men det är just vad jag är!


    Jag vet att det inte är speciellt klokt, för spindlar varken bits eller äter människor... men lika förbenat tycker jag de är hemska. Faktum är att jag äter inte räkor om jag måste skala dem, för de har spindelben... detsamma gäller kräftor, som jag inte äter överhuvudtaget pga deras spindel utseende.

    Att vara rädd för spindlar är inget man skryter med i bekantskapskretsen... för då kommer de med det ena exemplaret värre än det andra och sticker under näsan på en. "Titta så söt den är!" och jag står där stel som en pinne och får nästan inte luft... vilket följs av hjärtklappning och bendarr. Så snälla, ni som gillar spindlar... sätt dem inte under näsan på folk som inte själv sagt att spindlar är fina djur.

    Jag vet att mitt beteende är löjligt och ologiskt, men vad hjälper det... jag har varit sådan sedan jag var liten. Trots det har jag mage att kalla mig djurvän (en o annan spindel har jag haft ihjäl, men oftast skötter katterna det... för det är inte lätt att slå ihjäl något på tre meters avstånd)...

    Kommentar

    • Guest

      #32
      raderat
      Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 00:53.

      Kommentar

      • Lilla Damen
        • February 2008
        • 2649

        #33
        På den tiden jag nästan bodde granne med mamma fick hon den stora äran att bära ut dom (med stränga order om att bära ut och inte ha ihjäl!). Nu är inte det möjligt längre "-Köra två mil för att lyfta ut en spindel? Är du inte klok?" Nej, det säger hon inte, men jag skulle skämmas att bara fråga...

        Jag har flyttat en (med hacka) i trädgården för ett tag sedan. Den (korsspindel dam) satt brevid vattenkranen och det gick ju bara inte... Numer sitter den under köksfönstret och där har den suttit i två veckor (kors i taket. De brukar flytta tillbaka jättesnabbt). Problemet är att rätt vad det är lär nätet krylla av bebisar ...

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #34
          Du ser när dom fixat till en äggkokong ser ut som en klump i nätet. Hon vaktar den tills ungarna kläckts så då får du ev höra tassandet av småsmå fötter på golvet. Du kan ju flytta henne med burkmetoden en bit ut bland träd eller buskar ist
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Solo
            • December 2003
            • 142

            #35
            Spindlar

            Enligt någon forskare, minns ej vilken, är vi aldrig mer än 3 meter ifrån en spindel
            Ampullariafarm i 300 & 500 liter.

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #36
              Kan nog stämma. Backspegeln vek sig när jag körde bil idag. Japp. En gigantisk spindel på säkerligen 3mm ändrade läge på spegeln när den svingade sig som Tarzan. Snabb som 17 men blev utsläppt efter snygg infångning med ena handen.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              Arbetssätt...