hej hoppas ni kan hjälpa mig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ROTTAN2000
    • June 2008
    • 24

    hej hoppas ni kan hjälpa mig

    Hej jag ska få en sköldpada. men jag vet inte mkt om dem så jag hoppas att ni kan hjälpa mig vad man bör veta om dem. Om ni kan dem här frågorna.


    1. hur stora blir en vatten sköldpada på ungefär?

    2.Moste dem ha vatten hela tiden?

    3. Moste dem gå ut från akvariet ett tag om dagen?

    4. Vad ska man ge dem till mat?

    5. Hur mkt äter den ungefär?




    Det skulle va bra om ni kunde svara på demhära frågorna sen kanske ni vet llite mer om en vattensköldpada då kan ni väl säga det till mig snälla
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Här är en bra länk:


    Där står det mesta man vill veta om vattensköldpaddor, vad de äter, hur de vill bo och så vidare. Bra att du vill lära dej mera om ett djur du skall få!
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • ROTTAN2000
      • June 2008
      • 24

      #3
      Det hjälpte ganska bra men vet du om en sköld padda ska va ute lite då och då?

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Ursprungligen postat av ROTTAN2000
        Det hjälpte ganska bra men vet du om en sköld padda ska va ute lite då och då?
        Skall erkänna att jag inte vet så mycket om sköldpaddor, men jag gissar att de skulle tycka det är trevligt att vara ute och röra på sig då och då. Många sköldpaddor ligger och solar sig, bland annat för att de skall få upp kroppstemperaturen på morgonen och när de skall smälta maten. Så i soligt väder skulle den säkert gilla att vara ute.

        EN sak vet jag ändå...vissa sköldpaddor kan vara lite bitska. Inte så att de är elaka, men ibland blir de rädda eller tror de skall få mat. Och de kan bitas HÅRT!

        Så lär dig gärna hur man lyfter och håller en sköldpadda på rätt sätt!
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        Arbetssätt...