Majsorm och strumpebandssnok

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • frasse72
    • January 2008
    • 2

    Majsorm och strumpebandssnok

    Hej tänkte bara kolla om det finns någon annan som hört talas om att det går att para majsormar med strumpebandssnokar.
    Snackade med en kille för ett tag sedan och han sa att han hade parat dessa 2 arter. Kan detta stämma???
  • Freakmange
    • January 2006
    • 319

    #2
    jag tycker att det låter konstigt att ens försöka ....har svårt att tro att det skulle bli något bra av det....men naturen är bra konstig...vem vet =)
    Shovel Power

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Jag sökte på nätet, och hittar mest uppgifter om korsningar mellan majsorm och kungssnok, men det finns ett par bilder på vad som påstås vara majssnok x strumpeband.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • frasse72
        • January 2008
        • 2

        #4
        Ja jag håller med om det. Det låter skumt.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Majsormar lägger dessutom ägg, medan strumpebandssnokar föder levande ungar. Att majsormar och kungssnokar kan korsa sig är kanske inte så konstigt, jag har en bok, där det är några bilder på några så´na korsningar, och även en korsning mellan en majsorm och en tallsnok, om jag minns rätt. Som förklaring skriver författaren att de förmodligen är närmare släkt än vad deras placering i olika släkten antyder.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Går det verkligen att korsa en levandefödare med en äggläggande?? Sen finns det en annan sak att tänka på som kanske kan vara orsaken till frågan.....
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            Arbetssätt...