bygga terrarium??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • AndreasKidfelt
    svarade
    Tack för denna tråd hjälpte även mig nu vet jag vad jag behöver m.m
    Men bara en fråga,är Formplyfa och Formplywood samma sak?
    Formplyfa kanske är förkortningen?

    Mvh Andreas

    Lämna en kommentar:


  • ecko_kim
    svarade
    Kan funka fin de där Hube tack för tipset

    Lämna en kommentar:


  • Hube
    svarade
    Stööre terrarium

    Jag byggde ett ganska stort terrarium till en kameleont och använde mig då av 1tumx1tum samt glasfibernät (som sattes fast med akvariesilicon samt klammer+att jag skruvade fast en list som tryckte fast nätet mot ramverket). Funkade finfint, luftigt och hållbart. En värmematta, 2 UV-lysrör samt 2 spottar såg till att det blev tempererat.

    Blev mycket nöjd med konstruktionen.

    Lämna en kommentar:


  • ecko_kim
    svarade
    Japp menar A. avicularia jo mått osh luftfuktighet vet jag men tack ändå

    Lämna en kommentar:


  • blue spider
    svarade
    gissar att du menar någon Avicularia? 30x30x45 eller 20x30x45 cm B.D.H är bra mått. luftfuktigheten är bra runt 75 - 85%

    Lämna en kommentar:


  • snus_mumrik
    svarade
    okej några bra mått till en rosatåad? ca 90%luftfuktighet . trädlevande så det måste vara ganska högt mvh Kim

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Formplyfa är ett jättebra material till terrarium. Jag hade mitt stora leguanterrarie i just det. Stora 8 mm tjocka glasskjutdörrar fram. Ventilationshål uppe och på båda sidorna som var täckta med hönsnät. (Ett högt upp och det andra långt ner för bästa luftcirkuleringen) Lacka några gånger och silikona alla hörn så håller det hur bra som helst. (Jag hade 80% luftfuktighet där i.)

    Lämna en kommentar:


  • eriahl
    svarade
    Verkar vara ett intressant forum

    Lämna en kommentar:


  • Drullputt
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • eriahl
    svarade
    Tja finns andra som man totalt utan tvekan omöjligt att tro på helt uppenbart skämtar med. Äter en medicin som krånglar att få tag i ibland. Skrev på det forumet att det berodde på brist av förorenat vatten från Indien som var en ingrediens. Fanns dom som trodde på det faktiskt och aldrig skulle äta sånt. Off topic men blev nästan chockad då dom trodde på en sån sak. Snäppet värre nog än det här

    Lämna en kommentar:


  • FredrikH
    svarade
    Hahaha måste skratta, förlåt!
    Jo självklart har man minst en sida där man ser in; antingen glas (skjutglas) eller nät (dörr).
    Jag har precis börjat med ett projekt i skolan. Bygger ett 60x60x120 terrarium i formplyfa för en kameleont.

    Lämna en kommentar:


  • Connyboy
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    pinsamt nog skämta ja inte OK skjutglas, då e jag med
    Jag satt i samam tankegångar som du, du är inte ensam korkboll

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av eriahl
    Har inte alla det?? Man har ju självklart skjutglas framtill men du skämtade eller hur.
    pinsamt nog skämta ja inte OK skjutglas, då e jag med

    Lämna en kommentar:


  • eriahl
    svarade
    Har inte alla det?? Man har ju självklart skjutglas framtill men du skämtade eller hur.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    man vill väl kunna sitta och beskåda sina terrariedjur och då är det väl trist med ett terrarie i trä.... Om man inte har röntgensyn dårå!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...