bygga terrarium??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • snus_mumrik
    svarade
    okej tack för alla svar ! ! nu blire bygge av !

    Lämna en kommentar:


  • eriahl
    svarade
    Formplyfa borde funka bra och om man vill för säkerhets skull lacka den med

    Lämna en kommentar:


  • Isuxs
    svarade
    Jag byggde mitt stora terrarie i Spån 200x150x65.. som jag senare lackerade invändigt med 2 lager klarlack.. Mest för att skydda mot fukt och sånt.. Så det går också utmärkt att andvända tänk bara på att om du ska lackera insidan så låt det stå och lufta tills det inte luktar alls... Sen när du drar igång lite värme i det så luktar det igen nämligen.. Dock bara nån timme sen e det väck helt... glöm inte att täta alla springor =) Och en sak som är mycket bra att göra direkt när man bygger. Gör så att du bygger en låda som fungerar som botten (dock ska den ligga på den rediga ram botten) . Så du bara kan dra ut den och rengöra.. Slipper du skrämma och störa djuren så mycket som det annars blir med allt bökande där inne.. Lycka till..

    Lämna en kommentar:


  • Nils Holmström
    svarade
    Plywood och någon typ av finmaskigt stålnät borde funka, ska det vara fuktigt i terrariet bör man väl lacka plywooden.

    Lämna en kommentar:


  • Vandal
    svarade
    kolla på repti.net borde finnas en del där som gjort samma sak...

    plywood har jag sett folk som byggt av...

    Lämna en kommentar:


  • snus_mumrik
    startade ett ämne bygga terrarium??

    bygga terrarium??

    Hejsan , kan man bygga terrarium ? Och kan man bygga i något annat material än glas och plast? Vill bygga ett åt min trädlevande spindel. tacksam för svar .Skicka gärna länkar. Mvh Kim
Arbetssätt...