Era sköldpaddor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LakritsTroll
    • April 2007
    • 9

    Era sköldpaddor

    Hejsan allihopa!
    Jag skulle vilja veta mera om era sköldpaddor. Personlighet, kön, ålder m.m. Om ni inte vill behöver ni så klart inte.
    Ska skriva lite om mina:
    De heter Jojo och Speedi. De föddes första mars 2007 och köptes på en djuraffär i Gävle lördag den 10 mars 07.

    Personlighet, Speedi: Speedi, akvariets vilding är minst skygg. Men de båda är lite rädda, men de är heller inte så gamla. Han är en månad gammal ungefär, och har bott här i ungefär en månad, om tre dagar rättare sagt. Han (eller hon?) var mest aktiv när det var matdags, och jag trodde att det så skulle förbli. Men nu är Jojo mera framme också. Han valdes ut först av mina två älsklingar. han fick också namnet först. Och trasslade även in sig i den fuktiga tygbiten i transportlådan på vägen hem. Jag fick hjälpa honom loss...

    Personlighet, Jojo: Jojo, är väl en liten fegis för nu. Men hon (eller han?) kan hon också, till exempel ta mat från Speedi som inget kan göra. Men det händer att hon inte är vid maten i rättan tid, så hon "halkar efter". Annars är hon ganska rädd. Men jag försöker vänja dem av med det.
    Hon valdes ut sist och var svårast att ge namn till. Men det dök upp ändå. Hon trasslade heller inte in sig i n tygbit i transportlådan heller.

    Båda två: Första gången de kom ner i sitt nya hem var de fullt aktiva. Men de har blivit lite räddare på senaste tiden. Men det går nog över med tiden, bara de får vänja sig vid mig och så.
    När jag och pappa städar deras akvarium får de bo i en balja och äta mygglarver. Då får de ingen pellets, då vill de inte ha mygglarverna. De får annars 3-4 pelletsar varje dag när de är små. De fick även äta lite banan, inte så vidare uppskattat...

    Nu är det eran tur att skriva om era sköldpaddor (eller er sköldpadda)
    Jojo & Speedi är mina sköldpaddor.
    Malin é min ancistrusmal.
  • Xannax92
    • November 2013
    • 11

    #2
    Jag har 2 kärrsköldpaddor (trachemys scripta scripta) de är 8 år. Köpte dem för några månader sen.^^ köpte nyligen 200L akvarium till dem och ska snart byggs en ny land del till dem( ett litet hus) kan förhoppningsvis skicka en bild.^^ Vi vet inte exakt va de är för kön på dem men den största heter happy för hon/han är glad och livlig och den andra heter grympy (gissa varför) haha!

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

    Kommentar

    • Xannax92
      • November 2013
      • 11

      #3
      Ska fixa värmelampa oxå då de inte har haft någon innan och de tycker jag är synd. Vi har räknat med att sätta dit en i nya "huset"

      Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

      Kommentar

      • Xannax92
        • November 2013
        • 11

        #4

        Kommentar

        • Xannax92
          • November 2013
          • 11

          #5
          Bilden näst längst ner är precis efter att jag installerat akvariumet, nu har jag fixat rampen och växter^^

          Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

          Kommentar

          Arbetssätt...