Syrsor =O ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • martinalexander
    • July 2004
    • 151

    Syrsor =O ???

    KAN man ha det som husdjur??? Jag VET det där med att de kan smita, men jag har ett 57l akvarium med heltäckande "lock" med inbyggd ljusramp, och ett "litet lock" i det stora!!!

    Såg att syrsor är jäkligt billiga här, och det är ju inga djur man vill kela med, men dom spelar väl rätt fint, och kan väl vara grymma att se på!?

    HUR tar man isf hand om dem, och vad äter dem? Förutom att mata dem behöver man väl i stort sett inte göra mer för att de ska klara sig???
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Jag odlade syrsor en gång i tiden, i ett gammalt 110 liters akvarium, och 1) det luktar, och 2) jodå, nog spelar de alltid. Vilket är mer irriterande än fint klockan fyra på natten.

    Finns gott om råd & dåd på nätet om hur man odlar syrsor, t.ex.:

    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • martinalexander
      • July 2004
      • 151

      #3
      usch nej, det blir nog inget av det :S

      Kommentar

      • martinalexander
        • July 2004
        • 151

        #4
        ATTANS!!! Jag vill ju ha något lite ovanligare husdjur i karet (end. landdjur), gärna något som förökar sig =D!!!

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Tja, håller du bara ett mindre antal syrsor och ser till att de inte förökar sig för kraftigt så är det nog inga större problem med lukt & oväsen. Jag hade ju liksom säkert 150 syrsor...

          Sen är det väl ingen brist på alternativ? Fågelspindel, skorpion, klockgrodor, landeremitkräftor, rosenbaggar...
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Du kan ju plocka bort hanar så du bara har ett par stycken eller en tex om du vill ha syrsor ändå.
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • martinalexander
              • July 2004
              • 151

              #7
              Inga spindlar och skorpioner!!!

              Klockgrodor behöver väl stort akvarium!? Annars hade en groda inte varit fel!!! Men om man har t.ex. afrikanska klogrodor (de där små), i lite fuktig miljö (KAN man kanske täcka botten med mossa) och en vattenpöl där de kan vara helt under vatten??? Eller de behöver mkt vatten???
              Sedan kan man kanske fukta mossan så att det är fuktigt var de än går!!!

              Baggarna var ju sjukt fräcka, lite läskiga men ändå!!! Samma fråga där: Räcker mitt 57l? Var köper man sådana (malmö?)?

              Eremitkräfta VILL jag ha men FINNS det land-variant? Återigen: Var köper jag sådana (malmö?)?

              Kommentar

              Arbetssätt...