Var får man tag på udda hårdvara... En "Fogger" ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr B
    • September 2004
    • 1310

    Var får man tag på udda hårdvara... En "Fogger" ?

    Jag är på jakt efter en fogger. Ingen jätte som den här men i alla fall. Eftersom de flesta (alla) jag hittar på ebay verkar vara 110, eller 24v drivna, verkar det lämpligt med mer lokala källor... då uppstår problemet, vem säljer sånna här? skulle vilja ha tag på en med 3-5 "huvuden".

    Det kändes som om här, eller damm avdelningen var bästa platsen. Jag ska skapa ett litet tropiskt paradis bland en massa sten, så det fick bli här.

    B!
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Du vill alltså ha en ultraljudsmister? En maskin som skapar kall dimma?

    Biltema erbjuder ett brett sortiment för hela familjen inom bilreservdelar, mc, verktyg, kemi, bygg, båt, fritid, hem och teknik. Välkommen till hela familjen varuhus!


    Antar att du skall ha den till terrarium? Läs denna tråd:


    Rustas fogger som nämns i tråden verkar vara slut, i alla fall kan jag inte hitta igen den.
    Claes Ohlson har f.ö. också en fogger, fast med större effekt & bra mycket dyrare. Jag kan inte länka till den, men gå in på deras site och sök på "kallfuktare".
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • jolon
      • December 2002
      • 1075

      #3
      Plantaget, hortus, granngården etc, vilken del av landet utgår du från?
      My internet should be readonly.

      Kommentar

      • Mr B
        • September 2004
        • 1310

        #4
        Skåne, Helsingborg närmare bestämt, men det känns som om var jag befinner mig kvittar, billigast blir "antagligen" nånting som finns lite varstans, tex rusta/biltema, eller postorder. Jag ska försöka ta mig en titt på Biltema och se om man kan slakta aggregatet, och stoppa ner det i bland allstenen, och fylla på med vatten ovanför. Jag misstänker att den är mer än kapabel till det jag ska ha den till, det känns dock lite trist att den inte är mer service vänlig, men det kanske inte behövs. Små prydnadsfontäner med fogger i, har ju utbytbara membran till sin fogger. (som den jag länkade till tidigare, som iofs inte är speciellt "liten")

        Trist att rusta inte längre har sin, det lät som en ännubättre prislapp, men man får försöka leva med det. Jag ska rota vidare.

        B!

        Kommentar

        • Mr B
          • September 2004
          • 1310

          #5
          Av ren lathet, det går antagligen att modifiera biltema modellen, men det blir med största sanolikhet en sån här. Jag ska rota runt lite till, och se vad man kan få ner den i pris, men det känns mer lättanpassat, och definitivt mer service-vänligt. De lösplockade membranen ska för övrigt gå att rengöra i ättika ett par gånger, det mesta som samlas i dem är ju kalk.
          Jag tackar för erat intresse.
          B!

          Kommentar

          Arbetssätt...