Inredingstips?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sterblich
    • June 2006
    • 6

    Inredingstips?

    Hej jag behöver lite tips och råd till mitt terrarium jag ska inreda till Chamaeleo calyptratus (yemenkameleonten) och till Pleurodeles waltl. Det skall vara fiskar i ena delen och kameleonten i andra. Men är de någon som har tips om vilka växter jag kan ha uppe på land? vilken botten ska jag har på land? vad bör jag tänka på?
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Hur fuktigt kommer det att vara?
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • Tastyfish
      • February 2005
      • 1761

      #3
      Som jag sagt i en tidigare tråd, Bromelior funkar oftast bra, murgröna också. orkideér kan funka bra beroende på djurens vikt och fuktkrav .
      Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
      Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
      Måste skaffa mig fler djur!

      Kommentar

      • Sterblich
        • June 2006
        • 6

        #4
        Om dagarna 40- 50%, Nattetid 80% och det skall duschas kraftigt morgon och kväll.

        Kommentar

        • petnym
          • May 2002
          • 5028

          #5
          Som tillägg till Tastyfish's råd kan jag nämna Klätterfikus (Ficus Pumila) som en bra kandidat... Eventuellt fungerar en del vanliga akvarieväxter också.
          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

          Kommentar

          • Tastyfish
            • February 2005
            • 1761

            #6
            jag själv har faktiskt fått strand fikus eller vad den nu heter att funka i mitt terrarium, det är ett tips då den är mkt fin .
            Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
            Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
            Måste skaffa mig fler djur!

            Kommentar

            • Sterblich
              • June 2006
              • 6

              #7
              Någon som har förslag på vilka fiskar som passa ihop med Dvärgklogordor och revbensalamander?? (Hymenochirus Boettgeri, Pleurodeles waltl)

              Kommentar

              • Danne_K
                • February 2005
                • 1034

                #8
                Ursprungligen postat av Sterblich
                Om dagarna 40- 50%, Nattetid 80% och det skall duschas kraftigt morgon och kväll.
                oj vilken skillnad hur gör du för att få ner den så lågt på dagarna?

                Kommentar

                Arbetssätt...