Liten sköldpadda

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Legisten
    • January 2006
    • 115

    Liten sköldpadda

    Finns det nån sköldpadda som är ganska liten i storlek som vanliga djuraffärer kan beställa in?
  • MantaC0re
    • July 2005
    • 512

    #2
    Beror på vad du vill ha en land eller sump eller en som lever helt i vatten??
    Sen är det bara att välja.
    If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

    Kommentar

    • destruid
      • October 2005
      • 54

      #3
      Ursprungligen postat av Legisten
      Finns det nån sköldpadda som är ganska liten i storlek som vanliga djuraffärer kan beställa in?
      Treknölssköldpaddan eller trekölsköldpaddan är ganska små, dom behöver en land-del i akvariet så dom är lätta att stoppa i vanliga akvarier..bara att bygga upp med grus o sten i ena ändan av karet så den kommer upp lätt o kan torka o sova på land..

      Kommentar

      • Legisten
        • January 2006
        • 115

        #4
        ok....
        kanske blir en sån lite senare,ska nämligen köpa nytt terrarium åt min salamander så då komme jag ha ett tomt här hemma

        Kommentar

        • MantaC0re
          • July 2005
          • 512

          #5
          Har en mjukskals sköldpadda (Trionyx ferox) är väl någon slaks lädersköldpadda. Den lever nästan 100% i vatten ska bara ha något att komma upp nåt liten barkbit eller sten.
          Har ingen kamera men kan länka till


          Så ser den ut iaf.
          Äter enbart kött eller fisk. matar den med döda fiskar(tar även levande) Men billigast är räkor den tycker han är smaskens

          Mvh Mattias
          If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #6
            aldrig funderat på ett litet akvarie med mycke javamossa och en grupp med guppy / platy så får du relativt billig levande fisk
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • MantaC0re
              • July 2005
              • 512

              #7
              Ursprungligen postat av Raven
              aldrig funderat på ett litet akvarie med mycke javamossa och en grupp med guppy / platy så får du relativt billig levande fisk
              Hehe jo jag hade ett par zebra ciklider(plus en massa yngel) det var billig föda. Trodde att sköldpaddan relativt lugn men gissa om jag hade fel. hade den i ett 190l sällskapskar i början med dvärgciklider och dom minska drastiskt. Fick nog när jag såg en 7 cm stor nyckelhålsciklid komma på tvären och en som hade ett stort bett i stjärtfenan(fanns inget kvar av den) och ett bett i ena gällen.
              Så äta kan den. ett par guppy har han redan avverkat.
              Kul liten typ den där.

              Mvh Mattias
              If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

              Kommentar

              • bjorne
                • March 2005
                • 15

                #8
                Du har inga bilder på hela akvariet?

                Kommentar

                • MantaC0re
                  • July 2005
                  • 512

                  #9
                  Nepp blir lite senare i år, ligger i planerna att köpa ett nytt 540l så då går pengarna dit ist för en kamera.

                  Är inte så mycket att se är ett 54l fylld till hälften med vatten och har gjort hål i en brun plast låda med stenar runt och ovanpå så han kan ligga nästan på ytan och fin grus.
                  Man ska ha en kraftig pump dom skitar ner rejält.

                  Mvh Mattias
                  If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

                  Kommentar

                  Arbetssätt...