Regnbåge...måste bara berätta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wireless
    • January 2004
    • 25

    Regnbåge...måste bara berätta

    Äntligen har jag fått som jag vill!! Det tog min sambo nästan tre år av övertalning, men nu har jag fått som jag velat. Inte bara en utan TVÅ regnbågsboer! Den ena är en vuxen på ca 10 år och det andra är en avkomma av den första. Den lilla är ca 1 1/2 år men jag vet inte vilket kön den är. Jag ska försöka att byta den lilla mot en äldre hona.

    Nu till det roliga...(men det är säkert bara jag som tycket att det ät roligt)
    Jag satt på övervåningen framför TV:n när jag fick höra från våningen under "Frida!! Var är ormen!!" Min sambo är inte så förtjust i reptiler... När jag kom ner fanns den inte i sitt terrarium. Såklart var det den stora som hade rymt vilket jag tyckte var bra eftersom en stor orm är lättare att hitta än en liten, men det tyckte inte han. Efter lite sökande hittade vi den...bakom stereon, inlindad bland alla sladdar. Jag kan inte till fullo beskriva minen på min sambo men jag lovar att den var mycket lustig!!

    //Frida
    "Don't wish it was easier, wish you were better! Don't wish for less problems, wish for more skill!"
  • Lenita
    • June 2003
    • 850

    #2
    *skrattar så jag gråter* Stackars sambo...
    ____________________________________
    Pax vobiscum!

    Kommentar

    • plizken
      • April 2004
      • 1293

      #3
      Är det E.C.Maurus eller E.C.Cencria du har fått hem.?
      Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

      Kommentar

      • Wireless
        • January 2004
        • 25

        #4
        Det är E.C.Maurus...
        "Don't wish it was easier, wish you were better! Don't wish for less problems, wish for more skill!"

        Kommentar

        • C.Ciklid
          • February 2005
          • 12055

          #5
          Kul att se någon som är intresserad av just regnbågsboa! Jag har en själv, troligtvis en hane. 10 år och haft honom sedan han var en liten "larv". Det verkar vara en ut döende trend att skaffa orm och andra reptiler. Tyvärr. Min man är helt hatisk mot "Bengt", så vi ligger ju på samma våglängd, du och jag.

          //Camilla
          Senast redigerad av C.Ciklid; 16 February 2005, 09:16.
          De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

          Kommentar

          Arbetssätt...