Falsk botten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo

    Falsk botten

    Har ett 220-liters kar som jag tänkte göra terrarium av (ja, ja, hoppa högt alla akvarister, karet behövde ändå limmas om - dessutom var det jäkligt gött att äntligen få drämma en hammare i sidorutan på ett kar!! .

    I terrariet kommer det att finnas fem Phelsuma ornata. Således blir det regnskogsterrarie av det hela. Det jag lurar mest på är botten. Har tänkt att göra en falsk botten, dvs ha ungefär som ett bottenfilter underst, för att kunna spola av terrariet någon gång i veckan och få vattnet att rinna rakt igenom hela terrariet. Detta för att undvika för mycket städande där hela inredningen ska ut(Phelsumor skitar ner en del har jag sett). Bottensubstratet har jag tänkt mig ska utgöras av 15-20 cm pinjebark. Som jag tänker kommer det att behålla fukten och ändå vara genomsläppligt.

    Någon som har erfarenhet av falska bottnar och olika bottensubstrat i terrarier? Är det ens lönt, eller blir botten för skitig i vilket fall? Tips? Förslag? Länkar?

    Hilsen!!
  • sleepy
    • March 2004
    • 267

    #2
    ett tipps e o ha akvarie istellet hehe
    ------>> http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=179488 <<------

    Kommentar

    • PatrikMalmo

      #3
      Tja, med sju kar igång tänkte jag att ett terrarie skulle kunna ge lite omväxling...

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        #4
        www.repti.net mkt bra terrariesida med forum och diverse andra saker...

        /Glenn
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...