Handmata

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fija

    Handmata

    Ni som har eldbukssalamandrar, handmatar ni dem? Jag måste mata mina tre sallisar en och en, annars flyter ju bara mygglarverna omkring och det är nog inte så många som hamnar i magen då.. Har ju fiskar med, så det är visserligen ett annat skäl..

  • torb
    • June 2003
    • 117

    #2
    Jag handmatar min. Ibland tar visserligen lite av fiskarnas flingfoder också men det räcker nog inte.

    Kommentar

    • Kariin4fun
      • February 2004
      • 46

      #3
      jag har 4 st salamandrar som äter "köttpellets".. det flyter på ytan och dom äter det i från ytan... dom klarar av attkäka från ytan... men troligen ska jag göra Elvis handtam... sally får det bra i hinlen kaj och raj har det som vanligt och en ny flicka flyttar in som ska heta dollu parton.. troligen också handtam..
      //..Salamander älskaren..

      Kommentar

      • Annsan
        • January 2004
        • 152

        #4
        Jag tycker nog du kan prova att handmata. Jag brukar försöka med min med jämna mellanrum för att vara säker på att han får i sig maten. Men det är ju ganska blyga varelser så det är inte säkert att det går. Men du kan nog lita på att dom får i sig det dom behöver..även om det ligger rester kvar ibland. Prova med små mjölmaskar. Då brukar de inte vara så sfårflörtade. När det rör sig framför näsan på dom så har de svårt att låta bli att ta maten.

        Lycka till
        Annsan
        Du behöver inte leda mig in i frestelsen...jag kan gå själv

        Kommentar

        • Alexander Ylipää
          • May 2003
          • 1831

          #5
          Jag handmatar mina diskusar http://w1.910.telia.com/~u91019255/Hajen/
          Med vänlig hälsning
          Alexander

          Kommentar

          • ShadowDawn
            • August 2003
            • 313

            #6
            Jag brukar handmata min black ghost ibland.
            Han verkar inte bry sig om att det är en hand som håller i maten och äter glupskt på som vanligt.
            Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

            Kommentar

            • Fija

              #7
              Nu bor de i ett eget akvaterrarium så nu sätter jag fast en ruta mygglarver i gruset. Tycker det funkar bättre, för de som är lite rädda av sig får oxå i sig mat och så får de lite att göra oxå.

              Kommentar

              Arbetssätt...