Salamander med fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TaNk girL
    • July 2003
    • 153

    #31
    Det jag har fått lära mig är att eldbukssalamandern vill ha det ganska grunt, typ en decimeter med vatten, rejäl simyta och en ordentlig landdel. Men jag har ju inte precis doktorerat på ämnet...=)
    ***Var ska man lägga näsan om inte i blöt?***

    Kommentar

    • smurfmats
      • February 2003
      • 3538

      #32
      hehe, inte jag heller men så¨har jag oxå hört.. de verkar ju trivas så..=)

      har du några groddjur då tankgirl??

      mats
      tråden om fjärilars lek!

      Kommentar

      • TaNk girL
        • July 2003
        • 153

        #33
        Har pysslat en del med dendrobatider (pilgiftsgrodor) och har haft en del salmandrar, mest taricha-salamandrar, rödprickig salamander och axolotlar (fast de var så trista att klockorna stannade. Bara hängde där och såg döa ut). Amfibier är trevliga små gynnare, men eftersom jag har varit ute och rest mycket de senaste åren ligger den hobbyn lite på is just nu...
        ***Var ska man lägga näsan om inte i blöt?***

        Kommentar

        • smurfmats
          • February 2003
          • 3538

          #34
          oki, de är intressanta djur..

          min flickvän har tre klockgrodor som far runt i hennes terrarium..=)

          mats
          tråden om fjärilars lek!

          Kommentar

          • qowie
            • August 2003
            • 18

            #35
            Ursprungligen skickat av TaNk girL
            Vad beträffar grodor finns det ju olika sorters klogrodor, som är helt anpassade till ett liv i vatten. Stora klogodor (Xenopus laevis) äter gärna vuxna ungfödande tandkarpar, så de kanske du inte ksa välja i första hand. Om det finns så små vattensköldpaddor som du vill ha vet jag inte, men däremot vet jag att vattensköldpaddor gärna tillbringar dagarna med att mumsa i sig akvariefisk, om man säger så...
            Små klogrodor+ akvarefisk funkar bra
            Klogrodor + salamandrar funkar också bra enligt mina erfarenheter, även om de äter varandras ungar
            Vattensköldpadda + akvariefisk = mindre fördelaktigt för fiskarna, som oftast blir till lunch

            okej.. tacksam jag ska diskutera med mamma om de.. :P
            qowie

            Kommentar

            • qowie
              • August 2003
              • 18

              #36
              jag är jätte glad över att ni har hjälpt mig med mina frågor att få svar på dom.. tack! men vet ni möjligtvis också om en skäggagam sticks? (ganska oerfaren).. tack på förhand!!
              qowie

              Kommentar

              Arbetssätt...