Crested Gecko bebisar matvägrar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lazerbeam
    • January 2014
    • 35

    Crested Gecko bebisar matvägrar

    Hej
    Jag hämtade två crested gecko ödlor som är ca 4 månader gamla för ca 3 veckor sedan.
    Har gett dem små syrsor, små kackerlackor, cgd-mat och barnmatspure och mjölmaskar.
    Men de vägrar att äta. Har försökt ge dem puré med sked men de äter ändå inte.
    Finns det någon som har något förslag på vad kag ska göra för att få mina bebisar att äta.
    Har två vuxna crested geckos men dessa äter.
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    #2
    Ursprungligen postat av Lazerbeam
    Hej
    Jag hämtade två crested gecko ödlor som är ca 4 månader gamla för ca 3 veckor sedan.
    Har gett dem små syrsor, små kackerlackor, cgd-mat och barnmatspure och mjölmaskar.
    Men de vägrar att äta. Har försökt ge dem puré med sked men de äter ändå inte.
    Finns det någon som har något förslag på vad kag ska göra för att få mina bebisar att äta.
    Har två vuxna crested geckos men dessa äter.
    Har aldrig haft geckos men vet att om jag har småfåglar som vägrar äta så tvångmatar jag dem med sprutor , tex barnmatspure i spruta håll fast dem och ner i halsen några dagar dem kanske är sjuka eller svaga pga något o vägrar äta ? vänta dock på fler tips innan du testar detta kanske någon gecko expert kan hjälpa till :P

    Kommentar

    • Lazerbeam
      • January 2014
      • 35

      #3
      Ursprungligen postat av blaze1337
      Har aldrig haft geckos men vet att om jag har småfåglar som vägrar äta så tvångmatar jag dem med sprutor , tex barnmatspure i spruta håll fast dem och ner i halsen några dagar dem kanske är sjuka eller svaga pga något o vägrar äta ? vänta dock på fler tips innan du testar detta kanske någon gecko expert kan hjälpa till :P

      Tack för tipset. Kan ju pröva. Men de är så små och ömtåliga. Ser framemot fler förslag

      Kommentar

      • Lazerbeam
        • January 2014
        • 35

        #4
        Ögonfransgecko

        Ursprungligen postat av Lazerbeam
        Tack för tipset. Kan ju pröva. Men de är så små och ömtåliga. Ser framemot fler förslag
        Hej
        Tänkte bara berätta att jag fick lite olika sorters mat till mina bebisar från Firemon och nu så ÄNTLIGEN äter dem)

        Kommentar

        Arbetssätt...