Clownagam

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lazerbeam
    • January 2014
    • 35

    #16
    Hej
    Jag undrar om skäggagamer måste ha sand i botten?
    Kan man inte ha något annat?
    Och om det nu måste vara sand så ska det väl vara sådan man köper i djuraffären?

    Kommentar

    • Tobbe R
      • May 2009
      • 654

      #17
      Ursprungligen postat av Lazerbeam
      Hej
      Jag undrar om skäggagamer måste ha sand i botten?
      Kan man inte ha något annat?
      Och om det nu måste vara sand så ska det väl vara sådan man köper i djuraffären?
      Hur var det nu igen?

      Citat: jag vet mycket väl hur man tar hand om diverse ödlor!! slut citat

      Tyvärr verkar det inte som om du vet särskilt mycket om att hålla ödlor, för min personliga del har jag bara erfarenhet av dabbagam men det finns hur mycket info som helst om skäggagam som du riktigt påpekade. Varför inte försöka följa de råden då?

      Just ren sand avrådes ifrån men blandning av sand och jord är bättre. Reptilmatta är kanske ok men då måste man jobba mycket mera med värmen och luftfuktigheten och håligheter för att det ska bli rätt. Uttorkning är skadlig!

      Om man är nybörjare kan man läsa info på denna sida: http://www.djurklinikenroslagstull.s...agam/burtank-2

      Dvs STORT terrarium, varmare och svalare zoner, grävmöjlighet samt bad. Är det så du har det?

      Tobbe

      Kommentar

      • Lazerbeam
        • January 2014
        • 35

        #18
        Hej igen.
        Jo, så har jag det. De har t.o.m en väldigt fin vattenfontän som de gillar väldigt mycket. De gillar när vattnet rinner längs magen på dem.
        Och jag har läst oerhört mycket om alla mina djur, ödlor och ormar bl a.
        Men hur mycket man än läser så skriver folk olika. Man får ta lite råd här och lite där.
        Ska läsa länken du tipsade om

        Kommentar

        Arbetssätt...