Clownagam

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lazerbeam
    • January 2014
    • 35

    Clownagam

    Hej
    Har köpt två clownagamer. Men jag hittar ingen info om dem på nätet. Äter de bara insekter??
    Finns det någon som har info om dessa??
    Mvh Susanne
    Tacksam för all info jag kan få om dessa. Speciellt vad gäller mat till dem.
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    #2
    Nu kommer detta låta dumt men , varför köpa ett djur innan du vet hur man tar hand om dem? speciellt mat?

    som jag hittar så äter dem inte bara insekter , utan även små möss dem som är rosa , du kan ha dem i frysen sen tina upp dem innan du matar dem , kan kolla o se om jag hittar mer efter lunchen.
    Senast redigerad av blaze1337; 26 September 2014, 12:01.

    Kommentar

    • Lazerbeam
      • January 2014
      • 35

      #3
      Jag vet mycket väl hur man tar hand om diverse ödlor!!
      Jag vet mycket väl att de äter diverse insekter.
      Men jag tänkte att de kanske vill ha något mer någon enstaka gång.
      Tack för att du försöker hjälpa mig. Har nämligen inte hittat någon info om dessa ödlor på nätet.

      Tacksam för all hjälp och info
      Senast redigerad av Lazerbeam; 26 September 2014, 12:08.

      Kommentar

      • blaze1337
        • July 2014
        • 646

        #4
        ingen fara , de jag kunde hitta var att du kunde mata dem små möss kan ej namnet på de men sätt de i frysen i många zoobutiker , tina dem bara innan du matar dem , blää haha , kör på de + insekter tills du hittar något mer , ska duga tror jag

        Kommentar

        • Lazerbeam
          • January 2014
          • 35

          #5
          Tusen tack för hjälpen. Har även skäggagamer och dem hittar man väldigt mycket information om på nätet.
          Men just clownagamer finns det ju ingenting om.
          Än en gång tusen tack för hjälpen

          Kommentar

          • blaze1337
            • July 2014
            • 646

            #6
            ingen fara^^ håll oss gärna uppdaterade o lägg upp bilder på dem om du orkar alltid kul me olika djur här på forumet

            Kommentar

            • Lazerbeam
              • January 2014
              • 35

              #7
              Hur lägger man till bilder?

              Kommentar

              • blaze1337
                • July 2014
                • 646

                #8
                Ursprungligen postat av Lazerbeam
                Hur lägger man till bilder?
                om du inte är guldmedlem så måste du lägga upp via annan hemsida som tex imageschack sen bara länka ^^

                Kommentar

                • Tobbe R
                  • May 2009
                  • 654

                  #9
                  Ursprungligen postat av Lazerbeam
                  Tusen tack för hjälpen. Har även skäggagamer och dem hittar man väldigt mycket information om på nätet.
                  Men just clownagamer finns det ju ingenting om.
                  Än en gång tusen tack för hjälpen
                  Det finns nog en hel del men man bör inte använda ett handelsnamn som clownagam. Kanske är det en Laudakia stellio som ev. bytt namn till Stellagama stellio eller någon variant av denna. Insekter + en del grönsaker i så fall.

                  Tobbe

                  Kommentar

                  • Lazerbeam
                    • January 2014
                    • 35

                    #10
                    Hej igen och tack så hemskt mycket för att ni försöker hjälpa mig. Pratade med de i butiken där jag köpte dem och han sa att deras latinska namn är *laudakia stellio.
                    Men jag har googlat även på detta och hittar ingen info om dessa.
                    Hade varit kul att läsa lite om dem. Hur stora de blir och om de kan äta mer än insekter.
                    Jag köpte dem på Tropikhuset i Malmö men han sa att de bara äter insekter.
                    Är de så ovanliga??
                    Borde ju finnas någon som har sådana. Eller vet var jag skulle kunna hitta info om dem.
                    Om de nu äter grönsaker, vad för sorter tror ni att jag vågar ge dem?
                    Än en gång tusen tack för att ni hjälper mig.
                    Senast redigerad av Lazerbeam; 28 September 2014, 11:39.

                    Kommentar

                    • Tobbe R
                      • May 2009
                      • 654

                      #11
                      Ursprungligen postat av Lazerbeam
                      Hej igen och tack så hemskt mycket för att ni försöker hjälpa mig. Pratade med de i butiken där jag köpte dem och han sa att deras latinska namn är *laudakia stellio.
                      Men jag har googlat även på detta och hittar ingen info om dessa.
                      Hade varit kul att läsa lite om dem. Hur stora de blir och om de kan äta mer än insekter.
                      Jag köpte dem på Tropikhuset i Malmö men han sa att de bara äter insekter.
                      Är de så ovanliga??
                      Borde ju finnas någon som har sådana. Eller vet var jag skulle kunna hitta info om dem.
                      Om de nu äter grönsaker, vad för sorter tror ni att jag vågar ge dem?
                      Än en gång tusen tack för att ni hjälper mig.


                      Tobbe

                      Kommentar

                      • Lazerbeam
                        • January 2014
                        • 35

                        #12
                        Hej Tobbe
                        Tack så hemskt mycket för länken.
                        Dessa ödlor verkar vara ovanliga i Sverige. För ex skäggagamer finns det ju massor med sidor på nätet att läsa.
                        Än en gång ett stort tack. Uppskattar verkligen all hjälp jag får.
                        Du vet möjligtvis inte hur man lockar fram en ögonfransgecko+
                        Han rymde häromdagen och jag har letat överallt. Satte t.o.m fram basilika eftersom det luktar ganska skarpt. Men det hjälpte tyvärr inte.
                        Så nu har jag en liten ödla som springer runt och gömmer sig här i lägenheten)))

                        Kommentar

                        • Tobbe R
                          • May 2009
                          • 654

                          #13
                          Ursprungligen postat av Lazerbeam
                          Hej Tobbe

                          Du vet möjligtvis inte hur man lockar fram en ögonfransgecko+
                          Han rymde häromdagen och jag har letat överallt. Satte t.o.m fram basilika eftersom det luktar ganska skarpt. Men det hjälpte tyvärr inte.
                          Så nu har jag en liten ödla som springer runt och gömmer sig här i lägenheten)))
                          En fälla kanske, typ gammaldags musfälla dvs. trådbur som har ett vipplucka. Inte fälla med slaglucka, där kan svansen komma i kläm. Något liknande denna? http://www.skadedjursfri.se/burfalla-for-moss-1-st
                          Skulle tro att den gömmer sig dagtid och kommer fram på natten.

                          Tobbe

                          Kommentar

                          • Lazerbeam
                            • January 2014
                            • 35

                            #14
                            Kan försöka. Men jag vet inte vilket rum han är i.
                            Vad tror du jag skulle kunna locka honom med?
                            Än en gång tack för all hjälp Tobbe

                            Kommentar

                            • Lazerbeam
                              • January 2014
                              • 35

                              #15
                              Hittade min försvunna ögonfransgecko i går. Han satt på terrariet där jag har mina skäggagamer. Gud, vad glad jag blev när jag hittade honom. Nu går han tillsammans med mina clownagamer och det fungerar faktiskt bra.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...