Sköldpaddor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rasermusen
    • October 2011
    • 258

    Sköldpaddor?

    Hejsan!

    Jag har ett 200liters akvarium. Jag har halvtröttnat på fiskar, det måste skötas mer en ett terrarium..

    Så jag undrar om man kan ha landsköldpaddor däri? 2st? Akvariet är väll 100x45x45cm (längd, Djup, höjd).

    Skötseln är ju lätt att hitta på sidor (reptinet och såna) men jag undrar om det skulle gå i längden att ha sköldpaddor däri?
    sedan vill jag gärna ha tips om en nybörjar art, så att jag kan läsa på om en art?

    Tacksam för svar!
    /Rasmus
  • rasermusen
    • October 2011
    • 258

    #2
    funderar på Testudo iberia eftersom dom inte blir så stora, hittar dock inte någon info om dom passar i mitt terrarium/Akvarium (?)
    /Rasmus

    Kommentar

    • stefanr72
      • November 2010
      • 1022

      #3
      Sköldpaddor behöver mycket större bottenyta..

      Kommentar

      • rasermusen
        • October 2011
        • 258

        #4
        Okej.

        Kan man bygga en stor låda i plywood och inreda den? såg bilder på en sida där dom hade gjort så till 2st sköldpaddor. Han på butiken dit jag brukar gå sa att jag kan få 2500kr för mitt akvarium, då nämnde jag inte BTN bakgrunden och bänken, så 3500kr får jag kanske..

        Verkar 3500kr som ett bra pris för alla tillbehör? sedan sköldpaddorna kostar väll ca 500kr+ (om jag hittar någon som tröttnat på sina kan jag väll få billigare?)

        Finns det någon sida där man kan hitta artiklar om sköldpaddor? Reptinet har ju blivit skit dålig med den nya versionen.
        /Rasmus

        Kommentar

        • stefanr72
          • November 2010
          • 1022

          #5

          Kommentar

          • freddi36
            • December 2010
            • 2882

            #6
            reptisite.se "is it" om du gillar reptiler. repti har som sagt blivit riktigt kasst

            Kommentar

            • rasermusen
              • October 2011
              • 258

              #7
              Tack. Ska kolla där
              /Rasmus

              Kommentar

              Arbetssätt...