Hungrig sköldpadda

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kiwie
    • December 2011
    • 67

    Hungrig sköldpadda

    Det var verkligen, verkligen, verkligen inte en bra idé att skaffa fiskar till det akvarium som min reeves levde i.... visste det från början.. men jag har alltid varit så sugen att ha fiskar.. från början funka det med sedan bytte man akvarium och det gick inte bra.... han åt 5 stycken (tror jag) ... 3 rosentetror, sedan 2 platys... och jag tror en och annan neontetra men jag vet inte säkert.. dem kan ju ha dött av naturliga orsaker och sedan blivit uppätna men det är fortfarande så att jag inte vill separera på dem. Ska ju skaffa två till akvarium. Då ett blir skölpaddans och det andra ett yngel akvarium. Kiwie (min sköldpadda) är fortfarande en VÄLDIGT dålig jägare, dem sa i djuraffärn att han skulle vara bra på att jaga men han har den här underliga strategin, " Jag är en sten.. Jag är en sten... ( En fisk simmar förbi) ....NAFS! Och sedan är det en fisk i Kiwies mage.. ..." Ibland brukar han bara ta huvudet sakta fram och sära på käftarna runt fiskens mage men då simmar såklart fisken iväg, dem blev uppätna när jag var på semester och jag skylller faktist på fiskvakten som inte kunde mata tillräckligt vilket gjorde Kiwie hungrig vilket fick honom att äta fiskarna. Det är fortfarande vinst i mitt akvarium eftersom det nu finns 9 yngel där.. jippie... men jag måste vara på vakt och se till att han inte blir hungrig... skulle aldrig ha satt dem tillsammans.. men nu har jag gjort det och vi får se hur detta slutar, SES FISHLOVERS! " ---- "
  • Tobbe R
    • May 2009
    • 654

    #2
    En bidragande orsak är kanske att du har ett för litet akvarium, om jag såg rätt i annan tråd hade du ett 60-liters med en sköldpadda och 27 + 9 fiskar?

    Hur har du tänkt nu?

    Tobbe

    Kommentar

    • Kiwie
      • December 2011
      • 67

      #3
      ska ineskaffa ett större.... söker ett

      Kommentar

      Arbetssätt...