Vandrande pinnar, frågor..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fantasyy
    • January 2011
    • 35

    Vandrande pinnar, frågor..

    Tänkte köpa några vandrande pinnar och nu undrar jag:
    -kan man blanda olika sorters arter i samma terrarie?
    -dom arter som b.l.a. Marmessoidea rosea, Sipyloidea Sipylus, är dom svåra att sköta/ hur mycket flyger dom?? hela tiden?
    -Kan man plocka kvistar och pinnar ute lite var som helst och lägga in i 'akvariumet'(utan vatten) som inredning?
    // Fantasyy
  • squamata
    • September 2006
    • 144

    #2
    Du kan plocka grenar ute men rengör dem i hett vatten så att inte spindelnät o rovinsekter förljer med in.
    Du kan lämpligtvis ha arter som äter samma mat tillsammans. Tänk bara på att stora tunga taggiga arter som tex eurycantha kan skada mindre arter eller individer när de sparkar eller går över dem.

    Vet inte hur mycket de hanar av de arterna flyger men de gör nog det bara li klumpigt när de ska ta sej från träd till träd eller söker honor.
    Kan rekomendera Eurycantha calcarata (mer marklevande), extatosoma tiaratum (vandrande rosengren) och DIAPHERODES GIGANTEA , Enkla att hålla precis som Den indiska vandrande pinnen. och äter björnbär, hallon, murgröna....

    Mvh Jonas

    Kommentar

    • slowfox64
      • November 2011
      • 41

      #3
      Här kan du köpa pinnar, http://www.vandrandepinnar.nu/

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Men får man verkligen skicka pinnar med posten?
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Fantasyy
          • January 2011
          • 35

          #5
          Ursprungligen postat av slowfox64
          Här kan du köpa pinnar, http://www.vandrandepinnar.nu/
          Ja, jag har köpt därifrån nu, väldigt bra service och stötsäkra förpackningar kommer dem i. rekommenderas!
          // Fantasyy

          Kommentar

          • josef wärnberg

            #6
            jag tänker köpa vadrande pinnar på vandrandepinnar.nu men om jag köper ägg där är det säkert att dom kläcks eller ska jag köpa två.

            Kommentar

            • Bygert
              • March 2010
              • 2169

              #7
              Ursprungligen postat av eriahl
              Men får man verkligen skicka pinnar med posten?
              Det finns inga djurskyddsregler för transport av ryggradslösa djur (men däremot gott om regler för t ex fisk). Så länge inte transporten innebär nån slags brutalt djurplågeri är det alltså ok så långt. Däremot är det INTE ok att skicka levande djur på posten (med enstaka undantag, bidrottningar t ex) enligt postens regler. Skickar man pinnar med posten så kan man alltså inte få böta men posten kan surna till ordentligt och det kan innebära problem.

              Ägg av pinnar borde däremot vara ok på posten. Och levande pinnar kan skickas på bussgods.
              Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

              Kommentar

              Arbetssätt...