Tvåhövdad kungssnok

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Tvåhövdad kungssnok

    Såg ett inslag på TV förut, där de visade en tvåhövdad kungssnok, som hade två fullt fungerande huvuden. Egentligen handlar det väl inte om en orm, utan två, det vill säga siamesiska tvillingar. Det lustiga var att huvudena inte slogs om maten, utan den ena åt, medan den andra höll sig lugn, och tittade på. Så de verkade inse att det räckte med att den ena åt för att de skulle överleva. De satt ihop en liten bit bakom nacken, så de kunde bita varandra om de hade velat.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #2
    Stakars spektakel! Antar att de inte äter för att överleva utan för att hjärnans belöningscentral skickar ut dopamin. Svårt att veta hur siamesiska de är men kanske har en hjärna ingen mage att få socker indikation ifrån och därmed ingen dopamin och därmed har den lärt bort den reflexen. Om man skulle kunna dela dem skulle möjligen den ormen med denna hjärna dö av självsvält då signaleringen är borttränad??
    Checking out...

    Kommentar

    • nuttan85
      • June 2010
      • 23

      #3
      oj.... vilken tanke... Förstå det programmet...! Välkänd vetrinär opererar isär de siamesiska tvilling ormarna...? Det kan även vara så att den ena ormen inte är kopplad alls till matsäcken...? Det skulle även det förklara varför den inte äter....

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Den här tittade ut tidigare ikväll bara ett huvud som tur är
        Bifogade filer
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...