Nybörjare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Porre94
    • January 2010
    • 52

    Nybörjare

    idag när jag sat och titta på sköldpador på youtube så kom jag på hur mycket jag ville ha en när jag var mindre. och jag har ett 100 liters akvarium som jag skulle kunna tömma på vatten å låta den bo men e det förlitet? (kanske köpa störe när den har vuxit mer)

    och var får jag tag på en värme lampa och hur mycke kan en kosta?
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    #2
    alla tillbehör finns i din lokala zoobutik eller kan du betställa på tex www.guldfisken.se
    100L funkar ju ett tag. Men köp ett större direkt, annas ångrar du dig.
    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

    Kommentar

    • Porre94
      • January 2010
      • 52

      #3
      Grekisk landsköldpada

      jag har börjat läst lite nu och en landsköldpada ska inte hollas i ett akvarium dom ska inte få see ut från "inghägnaden" för då blir doms tressade men ska köpa virke och bygge ett litet bo och säljda det där 100liters vet du om det det finns att köpa grekisk sköldpada i uppsala?

      Kommentar

      • FrökenHallonbåt
        • December 2009
        • 25

        #4
        I Västerås finns det uppfödare med grekiska landsköldpaddor: http://uppfodning.landskoldpaddor.se/index.html

        Står en massa nyttig info på sidan om skötsel och lämplig utrustning. Ett akvarium är inte bara dåligt pga de blir stressade av att se ut, utan det blir även för instängt. En öppen trälåda är bäst. Men mer om det på den länkade sidan.
        Flygfän är läskiga saker. Tacka vet jag vattenlevande djur som man vet vart man har dem!

        Kommentar

        Arbetssätt...